Aftermarker radio
hapkoek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-10-2022

Gepost: 27 oktober 2022 10:33 PM

Hoi allemaal,

Ik wil bij een C1 de radio vervangen, deze beschikt al over een aftermarket radio. Alleen wanneer ik de andere aansluit gaat deze niet aan.. Andere radio gaat wel gewoon aan met dezelfde stekkers. Zijn ook gwn ISO stekkers alleen lijkt er wel al wat aan gedaan te zijn.

Hierbij wat foto’s.




Weten jullie of dit originele stekkers zijn en welke er voor de 12v zorgt? Wellicht dat ik wat moet omprikken.
Als iemand hier meer over weet dan hoor ik het graag, thanks!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 28 oktober 2022 11:15 AM
  [ # 1 ]

Bij een niet originele radio is soms de + over het contact en de constante + omgewisseld achter de stekker. Zie ik daar geen tape zitten?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
hapkoek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-10-2022

Gepost: 28 oktober 2022 01:59 PM
  [ # 2 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Bedankt voor je reactie! Dit lijkt me ook omgewisseld te zijn.. Maar de helft lijkt ook al afgeknipt te zijn.
Weet je zo welke kleuren wat is van de originele bedrading van een C1? Ik kon dit zo namelijk niet vinden en het komt ook niet overeen met ISO.

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 468
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 28 oktober 2022 02:52 PM
  [ # 3 ]

Het ligt eraan wat voor radio er standaard in zat. De 1e serie zonder bluetooth heeft andere stekkers en kleuren dan de 2e serie met Bluetooth

Profiel  
 
hapkoek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-10-2022

Gepost: 28 oktober 2022 03:22 PM
  [ # 4 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Betreft de oude versie naar mijn weten. Maar valt dat aan de foto’s misschien al te herkennen?
Ik ben er niet zo bekend mee namelijk.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 28 oktober 2022 07:39 PM
  [ # 5 ]

Deze heeft vanaf de fabriek al de ISO stekkers, die in je in principe (soms met verloopstekkertje) in iedere aftermarket radio kunt pluggen.
Ik zie wel dat er aan de bruine stekker geknutseld is, maar dat is enkel de stekker voor je speakerdraad. 
De zwarte stekker is voor de elektra naar je radio toe. Is daar ook in geknutseld wanneer je hem een eindje je dashboard in volgt?
ik kan het op je foto’s niet goed zien, maar het lijkt alsof er een bruin draadje zit bijgeprikt?
Probeer anders eens je nieuwe radio enkel aan te sluiten met de zwarte stekker. Doet ie dan wat?

Als je een multimetertje hebt kun je ook even kijken of er uberhaupt spanning op staat. Ik weet niet of je dit soort klusjes vaker doet of wil gaan doen, maar zo’n metertje is voor alles en nog wat handig. 

Dit is het standaard schema van zo’n ISO aansluiting. Daarmee kun je bepalen of jouw blok A is aangesloten zoals het hoort.

doei

Profiel  
 
hapkoek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-10-2022

Gepost: 28 oktober 2022 09:56 PM
  [ # 6 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik zal de zwarte stekker nalopen, ik dacht namelijk al te zien dat er niks in de 12v aansluiting zit. Zal met namen dan gaan om A4 en A7 die ik moet checken. Multimeter heb ik liggen! Klus regelmatig aan auto’s alleen is elektra en draadjes nooit zo m’n ding geweest. Smile

Auto heeft ook deur speakers die erin zijn gezet.. Liggen al kabels etc maar het werkt niet, wellicht dat je daar het geknutsel nog van ziet Wink

Kun je trouwens gemakkelijk de draden in de iso stekkers wisselen? Ik kon wel een clipje loshalen maar er kwam alsnog geen beweging in de draadjes.. Ik dacht misschien kun je ze dan evt. wisselen.

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 468
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 29 oktober 2022 11:20 AM
  [ # 7 ]

Daar zijn speciale tools voor waarmee je de weerhaakjes indrukt. Vaak lukt hem met een dunne schroevendraaier of en spijkertje ook

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook