2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Hydractief 2 computer uitlezen en resetten
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 08 november 2022 06:01 PM
  [ # 16 ]

Mijn hydractief blijft op soepel staan sinds deze fout, ik die zin merk ik er zeker wat van.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 november 2022 06:02 PM
  [ # 17 ]

Mijn hydractiefauto’s, hebben ook wel eens een stuurhoeksensor stuk gehad. De xm V6 zelfs 2x. In alle gevallen loste een nieuwe sensor het euvel op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 08 november 2022 06:37 PM
  [ # 18 ]

Maar waar kan ik ze vinden; heeft de dealer ze nog?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 08 november 2022 09:12 PM
  [ # 19 ]

De stuurhoeksensor van de XM 1 heeft artikelnummer 96131372, van de XM2 is dat 527324.
Beide staan ze op NFP Rolling Eyes

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 november 2022 07:20 AM
  [ # 20 ]

Ah dank!
En wat is: Beide staan ze op NFP Rolling Eyes ?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 november 2022 07:43 AM
  [ # 21 ]

Ne Fournir Plus = niet meer leverbaar.

De dealer kan het dus niet meer leveren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 november 2022 10:09 AM
  [ # 22 ]

Dat kan hij inderdaad niet meer leveren vanuit de stock in het PSA magazijn.

Maar soms heeft een dealer nog wat in z’n eigen magazijn liggen, of heeft een collega er nog eentje.
Dat laatste kan een dealer checken en opvragen, heb ik eerder gezien.

Er kan dus nog een sprankje hoop zijn Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 november 2022 10:21 AM
  [ # 23 ]
Juriaan schreef:

Mijn hydractief blijft op soepel staan sinds deze fout, ik die zin merk ik er zeker wat van.

Dan is er meer aan de hand.

HA2 heeft twee soorten fouten, serieuze en niet serieuze. Daar bestaat een term voor, die ik niet meer weet. in het XM forum te vinden.
Britse sites schreven daar veel meer over.

De niet-serieuze fouten, waaronder de stuurhut fout, lieten het systeem gewoon werken, behoudens de invloed van die ene sensor.
Jouw systeem moet dus nog gewoon tussen hard en zacht schakelen, in extreme situaties. Die bliksemsnelle actie valt niet iedereen op.

De serieuze fouten schakelen het systeem op hard en dat merk je direct (tenminste, als het systeem niet is verkracht met comfortbollen).

 

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 november 2022 04:04 PM
  [ # 24 ]

Dan blijkbaar geen stuursensor fout? Ga ik op snelheid een paar snelle stuurbewegingen uithalen dan is hij niet stabiel zoals hij was; hij deint en helt meer. Dat was eerst beter!

Ik heb ook naar de sensor op de stabilisatorstang gekeken maar die was nogal moeilijk los te krijgen en leek overigens ook goed geseald zo te zien dus kleine kans op inwendige vervuiling?

Ik weet verder niet waar te zoeken eigenlijk.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 november 2022 04:25 PM
  [ # 25 ]

Als ik het goed heb staat de HA default op hard, de middenbollen zijn dan uitgeschakeld en er is geen verbinding tussen de veercilinders aan de linker en rechterkant.

Dat betekent dan dat, om een of andere reden er bij jou nu een permanent signaal moet gaan naar de HA computer dat niet onderbroken wordt door een van de parameters die ervoor moeten zorgen dat de vering op hard gaat.
Dat is niet alleen de stuurhoeksensor, maar ook de remmen spelen daarin mee, net als de stand van het gaspedaal en/of het snel intrappen daarvan. Of er ook nog een dwarsversnellingssensor op de XM zit weet ik niet.

Bij de C5 is dat andersom, heb ik later gezien.
Daar staat de HA3+ default op zacht. Dat verbaasde me, uit veiligheidsoverwegingen zou ik het logischer vinden als het andersom is: default op hard dus.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 november 2022 04:37 PM
  [ # 26 ]

Nee, wat ik eerder neerzette; ik hoor de hydractiefunits gewoon schakelen en hij staat op zacht; met de extra veerbol in het systeem geschakeld dus.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 november 2022 06:38 PM
  [ # 27 ]

Heb jij een XM2, met ORGA vanaf 5929 (1/2/1993)?

Daarvan heb ik het CitDoc B3BB09P0 HYDRAULISCHE GEGEVENS : HYDRACTIEVE VERING 2 gevonden.
Daarin is te lezen dat de default stand van het systeem hard is. De kleppen moeten bekrachtigd worden om ‘m in de zachte stand te krijgen waarbij de middenbollen ingeschakeld worden en de links <> rechts verbinding aanwezig is.

Desgewenst kan ik je dat document sturen, geef dan even je mailadres via een PB. Dan gaat het als PDF naar je onderweg.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 november 2022 07:10 PM
  [ # 28 ]

Dan moet ik een onduidelijkheid uit de weg helpen; het is een xantia, hydractief 2 dus. Is de hydractief 2 in xm en xantia niet gelijk?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 469
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 09 november 2022 07:37 PM
  [ # 29 ]

Uit (laten) lezen Jurriaan, ipv op de gok allerlei zaken proberen

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 november 2022 07:57 PM
  [ # 30 ]

Mee eens, met een Lexia kun je dat allemaal testen en simuleren.
Dan kom je er wellicht achter wat er mis is.

@ Jurriaan,
Je hebt in het XM Forum gepost, vandaar die vraag of je een XM2 hebt.

Maar ook bij de Xantia is het bij mijn weten zo dat het systeem default in de harde stand staat.
Later op de avond zal ik dat proberen te achterhalen, ik heb er nog wat CitDocs van.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook