Nieuw Lid, even voorstellen
Unprofor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 05-11-2022

Gepost: 12 november 2022 03:39 PM

Na jaren geen citroen ( ook geen ander frans merk ) te hebben gereden, hebben we de beslissing genomen om toch een citroen te kopen.

In het verleden een citroen C5 station exclusive gereden. Ik geloof dat dat een phase 1 was de eerste C5. Eigenlijk durf ik wel te stellen dat, dat toch wel een van de meest comfortabele auto’s was die ik heb gehad. Die stoelen, ... Daarna een C5 lease gereden. De nieuwe variant. Dus niet de phase II. Dat was in ik denk 2010. Dat was zeker een mooie auto om te zien, maar hij reedt toch echt niet zo als de eerste die we hebben gehad. Deze was veel harder, meer Duits.

Een paar jaar later een Renault laguna gereden, was ook een erg fijne auto met hier een daar wat technische eigenaardigheden.
Door het starten van een eigen bedrijf heb ik deze auto ingeruild en een Mercedes Vito gekocht met dubbelcabine. Maar ja het comfort van een bedrijfsbus is over het algemeen genomen niet vergelijkbaar met een “Franse” personenauto. Als voorlaatste auto de Vito ingeruild voor een VW Transporter. Mooie bus, rijdt prima, maar het comfort is ook hierin niet al te best.

Omdat we toch een bedrijfsauto nodig zijn, heb ik nu een Citroen Jumpy spacetourer gekocht van 2 jaar oud. De reden hiervoor is dat de elektrische variant voor ons nog ongeschikt lijkt wat range betreft zonder te laden. Vandaar de licht / jong gebruikte versie met een dieselmotor. Deze bedrijfsbus gaan we hopelijk over een week of twee, eind november 2022 ophalen bij de dealer.

Hopelijk krijg ik deze bedrijfsauto ook weer een beetje comfort en luxe terug die ik gewend was van de personenauto’s.

Gr Luke

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook