citroen23 schreef:
Komt die beugel voor in dit onderdelenboek uit 64” ? Of moet ik/men een nog oudere Ds/Id hebben ?
Die staat op pagina 145, dat is bladzijde met nummer 104 in dat manual, bij Front Brakes.
To err is human, not to err is divine.
Dat plaatje ken ik wel, uit de Duitse Reparaturanleitung Citroën ID-19,
Artikel DM 451-24 is het complete huis van de voorrem, maar waar zie je dan die “beugel”?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
De beugels die het plateau ophangen staan erbij op dat plaatje, 451-33+33a en 451-37+37a en 451-38+38a. Ik was daar niet helemaal duidelijk over, dat heb je als je geen echte vroege DS kenner bent.
Ik denk dat de TS eens bij een vroege DS onder de motorkap moet kijken hoe dat opgehangen is, en wat hij daarmee kan.
Mij lijkt dit makkelijker aan te passen dan de latere remklauwen die met 2 grote bouten op de bank zitten en separate handremklauwen hebben.
To err is human, not to err is divine.
Update:
Na stralen vooral aan het lassen geweest.
Nieuwe kofferbodem, achterbalk, buiten- en binnenkant D-stijl en rest van raamlijst zowel links als rechts
Nog veel details te doen, maar ook veel afwerking als de DSla op zijn zij ligt.
Ook de accu’s bevrijd uit de model 3 behuizing.
En nu zijn we aan het leuke deel. De vloer is eruit (flintstone auto).
De originele vloer is namelijk niet recht genoeg om de batterijen op te leggen.
Dus nieuwe vloer en binnendorpels (wat een roestbende was dat).
Oh ja, de nieuwe vloer verlagen we ook met 5cm, zodanig dat de batterijen niet te hoog komen, en je niet met je knieën achter je oren zit.
Passen, meten vastpunten en terug los, en terug passen en meten. Het houd je uit het café.
Als alles klaar is, dan gooien we heel het geval in de warme zink, zodanig dat we toch even zonder roest verder kunnen.
Acadiane Mixta maar dan anders
DS21 IE Pallas 1972 dagelijks
la DSla Projectje
Nog wel wat andere cits in verschillende staten van ontbinding
Het past.
Na veel lassen, vloer aanpassen, vloeken en nog eens proberen, krijg ik de 4 tesla accudelen in de break.
Vloer is volledig veranderd, vlak onderaan, met boven de accu’s een ‘valse’ vloer waar de voorbank, achterbank en gordelpunten op zijn bevestigd.
Deze vloer dient ook om de accu’s vast te zetten.
Onder de achterbank is er plaats om electronica (batterij management, laders, DC-DC omvormer, ed) te placeren.
Ook is er gedacht aan koelleidingen.
Volgende stap: vervangen buiten en instap dorpels
Acadiane Mixta maar dan anders
DS21 IE Pallas 1972 dagelijks
la DSla Projectje
Nog wel wat andere cits in verschillende staten van ontbinding
Totaal aantal Berichten: 10238
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je voor het verwijderen van de bodem de zaak dusdanig gefixeerd dat de geometrie behouden blijft?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
het is nogal een rigoureuze verbouwing, ahum.
Ik denk dat die verbouwing invloed op het kenteken heeft en mijn vraag is of je je daar al een beeld van hebt gevormd, van de toelating (in het land waar de auto rijdt/gaat rijden). Zonde als je auto straks de openbare weg niet op mag.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
jantje1948 schreef:Heb je voor het verwijderen van de bodem de zaak dusdanig gefixeerd dat de geometrie behouden blijft?
Tuurlijk wel. Met grote kruizen, diagonalen en polygone multi dimensionale 5D figuren en alles erop en eraan.
Volgens de laatste metingen is de auto nu rechter dan origineel
Acadiane Mixta maar dan anders
DS21 IE Pallas 1972 dagelijks
la DSla Projectje
Nog wel wat andere cits in verschillende staten van ontbinding
Totaal aantal Berichten: 10238
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9349
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goedenavond,.
Je schreef dat je de dame na laswerk in de warme zink wilde dompelen (zo lees ik ).
Hoe gaat dat met vervormen…..
En roest wie is blijven zitten tussen twee vlakke delen…hier komt de ml of ander antie roest niet bij maar vocht wel….
Succes ben beniewd naar de rest van het project
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.