Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Zoiets zeg maar
Ex: ZX NP-JZ-34
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
waterman schreef:Die 3.8 van mij heeft last van een kleine verkoudheid. Hij niest bij rustig accelereren tot 2500 toeren een beetje. Dat had ie tijdens de eerste proefrit ook en was keurig opgelost bij aflevering. Zaterdag kwam het weer terug en zojuist heb ik contact gehad met de specialist waar de auto vandaan komt. Ze halen de auto op en gaan er nog eens goed naar kijken en het oplossen. Keurige service binnen de garantie.
Hij heeft SU carburateurs en zoals je ongetwijfeld zult weten hebben die een oliedempertje in de gasschuif en als daar te weinig olie in zit gaat de gasschuif te snel omhoog en gaat hij niezen.
Dopje aan de bovenkant er af, olie sae 20 er in en het probleem moet over zijn.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Nielsje schreef:Ik verwacht eigenlijk dat er een of andere luxe inlegset in de kofferbak standaard werd geleverd.
Met bijpassende koffers enzo.
Amice, daar bestaan Range Rovers voor. Je rijd met je Jag naar het estate waar de “shoot” plaats vindt en daar stap je over in de RaRo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Han S schreef:waterman schreef:Die 3.8 van mij heeft last van een kleine verkoudheid. Hij niest bij rustig accelereren tot 2500 toeren een beetje. Dat had ie tijdens de eerste proefrit ook en was keurig opgelost bij aflevering. Zaterdag kwam het weer terug en zojuist heb ik contact gehad met de specialist waar de auto vandaan komt. Ze halen de auto op en gaan er nog eens goed naar kijken en het oplossen. Keurige service binnen de garantie.
Hij heeft SU carburateurs en zoals je ongetwijfeld zult weten hebben die een oliedempertje in de gasschuif en als daar te weinig olie in zit gaat de gasschuif te snel omhoog en gaat hij niezen.
Dopje aan de bovenkant er af, olie sae 20 er in en het probleem moet over zijn.
Helaas: de olie is op peil en van de juiste soort. De carburateurs zijn recentelijk geserviced maar het kan zijn dat er nog eens naar de afstelling gekeken moet worden. Hoe dan ook: niet voor mij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
De naaldsproeiers zijn verstelbaar met een schroefje en het kan een arm mengsel zijn. Wat je ook zou kunnen proberen is dikkere olie in die dempertjes, helpt dat niet dan is er een ander probleem.
De bedoeling van die dempertjes weet je, maar voor wie dat niet weet: als je gas geeft ontstaat er vacuum in de kamer welke de gasschuif omhoog trekt, maar de SU carburateur heeft geen accelleratiepomp die het mengsel rijker maakt bij het gas geven en als die gasschuif heel snel omhoog gaat is het mengsel te arm, dus wordt hij wat vertraagd door een oliedempertje.
En hoe dikker die olie, hoe langzamer hij omhoog gaat. Het is eigenlijk een heel grote bromfietscarburateur.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Maar als de olie te dik is dan gaat ie onwijs inhouden. Dat is een bekende kwaal, ook bij andere auto’s met SU’s. Vooralsnog doe ik er zelf niets aan. Er zit garantie op, mag ook wel voor dit geld, en die mannen willen het ook graag oplossen. Dus komen ze de auto ophalen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ik ben wel benieuwd wat het probleem veroorzaakt.
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wat een schitterende Jaguar! Gefeliciteerd.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Han S schreef:Ik ben wel benieuwd wat het probleem veroorzaakt.
Het is een combinatie van factoren. Ten eerste kwam ik er achter dat de vacuumleiding naar de verdeler niet helemaal lekker aansloot. Dat was snel opgelost. Daarna heb ik de ontsteking nog eens afgesteld, die stond een tikje te laat. Beide aanpassingen hebben de “drivability” met 80% verbeterd. Ik vermoed echter dat er wellicht toch ook een bougiekabel doorslaat. Morgen halen ze de auto op voor die puntjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
woutersmits schreef:Wat een schitterende Jaguar! Gefeliciteerd.
Dankjewel. Vanmorgen een lekkere en bovenal vlotte rit naar kantoor gehad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wat een feest met zo’n prachtig verlicht dashboard.
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geweldige foto, uit de tijd dat er nog meubelmakers werden ingeschakeld om een dashboard te ontwerpen.
En echt hout hé, geen nep. En je zou die 3.8 motor eens moeten meemaken. Hij heeft in vergelijking met de moderne krachtpatsers minder vermogen, maar wel veel vermogen en koppel over een breed toerengebied.
En de auto is niet echt zwaar, dus hij wil best wel flinke stappen nemen. En zo’n zes in lijn loopt ongeveer als een turbine en dan dat geluid. Genieten is het enige juiste woord.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gisteren is de 3.4 netjes opgehaald door de verkopende garage/specialist. Dat doen ze goed, in een gesloten vrachtwagen. Geen gedoe met een trailer achter een bus of 4x4 dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Verder heb ik de skidragers eens gepast. We hebben al enige tijd een heel mooi Frans setje dragers van Le Lasso die bestaan uit een soort spanband met blokken die op het dak liggen. Het past perfect maar of ik er mee de snelweg op durf is een ander verhaal
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!