Rislone hydraulic seal
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 december 2022 10:40 AM

Ik kreeg vandaag een (spam) mail over dit product: Rislone hydraulic seal
https://www.voordeauto.shop/hydraulic-seal.html

Er staat bij:

Ook geschikt voor inzakkende hydraulische systemen van Citroën.

Geen goedkoop goedje: €50 voor minder dan een liter.

Laat ik vooropstellen dat ik niet van plan ben om het te gebruiken, en ook geen aanleiding heb. Een GS en een CX horen in te zakken. Uiteraard zijn er nieuwere Citroëns die niet horen te zinken.

Maar alleen omdat het bestaat en volgens de adverteerder ook geschikt zou zijn voor hydropneumatisch geveerde Citroëns, wil ik weten hoe er in deze gemeenschap over wordt gedacht om dit aan je LHM/LDS toe te voegen.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1313
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 01 december 2022 06:09 PM
  [ # 1 ]

Ik denk van niet. Tegen inzakken helpt het niet. Inzakken ligt aan de constructie. Repareren van lekkages met een vloeistof : hoe zou dat gaan? Het enige dat zou kunnen werken is dat O-rubbers opzwellen en dat daar lekkages (tijdelijk) gestelpt worden. Ik denk dus nog steeds van niet Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 december 2022 07:01 PM
  [ # 2 ]

Dat lijkt me een ideaal product om de revisie van een hydraulische installatie nog even uit te stellen en verder te werken.
Zeg maar een grondverzetmachine die nodig is om een klus af te krijgen en “zweet”. In die machines zit heel veel hydrauliek voor de aandrijving en de bediening. Dan gooi je dit erin en je weet dat er toch een revisie aan te komen zit maar je kunt weer verder.

Ik zou zoiets nooit bij LHM gooien: Het zal misschien wel helpen, maar je weet dat je daarna het hele systeem kunt gaan schoonmaken.
Daarnaast remmen wij ook met de LHM en je wilt zeker niet iets dat het kookpunt zou veranderen.

Ik vind niet veel technische info over dit product, behalve dat er een goedje in zit dat ook gebruikt wordt “vergumming” tegen te gaan in brandstof. .

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 december 2022 08:36 PM
  [ # 3 ]

Lijkt me leuk eens te proberen als een een xm met lekkend diravi stuurhuis hebt….....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 01 december 2022 09:27 PM
  [ # 4 ]

Ik lees : te gebruiken bij hydraulische vloeistoffen op basis van petroleum of synthetische basis.
LHM is op minerale basis. Ik denk dus niet.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 december 2022 09:43 PM
  [ # 5 ]

Als je verder kijkt op de fles zie je een paar USA specs voor hydraulische olie zowel syntheet als mineraal kan zijn. Petroleum based wil zeggen aardolie gebaseerd dus mineraal. Termen zijn niet wereldwijd hetzelfde, in het Engels is petroleum een verzamelnaam, in Nederlands een soortnaam.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook