RT6 Emyway knopen
michael71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-12-2022

Gepost: 20 december 2022 04:57 PM

Hallo,

Ik ben al een paar weken aan het stoeien met mijn RT6, in mijn DS5

Ik heb een update gedaan en alles werkte perfect, heb nog een ander startscherm erin gezet met mirascript, maar merkte dat daarna mijn knopen en grote puinhoop was.

De radio en alles werkt gewoon alleen niet op de knopen waar ze voor bestemd zijn.

Alle configuraties waren weg, maw, de volume knop in het centre consol is heel wat anders, dit geldt ook voor de knopen op het dashboard en op het stuur.

Heb ondertussen voor de zekerheid een andere unit besteld, mocht het helemaal niet goedkomen.

Ben ook bij een DS store geweest en die kwamen niet eens in de unit om via het chassisnummer alle configuraties weer terug te zetten.

Mijn vraag is dan ook,

Is er een manier om dit weer te herstellen, een backup heb ik niet gemaakt?

Gr. Michael

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 20 december 2022 10:04 PM
  [ # 1 ]

Oei.
De instellingen staan in een bestand op de interne Sd kaart van de rt6.
Wat nog wel eens gedaan wordt, als de oude Sd kaart kapot is, (dat gebeurt soms) de kaart vervangen, firmware installeren (daar “vraagt” ie dan om) en dan de backup terug zetten. (Die heb je niet) Maar dan is de unit misschien weer bereikbaar voor diagbox configuratie.

Ander idee, iemand met dezelfde auto een backup laten maken met mirascript, die op jouw auto “terug zetten” . Backup kan iedereen maken met dezelfde auto, een USB stick en wat uitleg. Heb ik gedaan toen ik mijn rt6 in mijn C4 had vervangen. Was een werkende tweedehands. Knoppen deden het niet allemaal, volume veel te hard enz. Na installeren van backup van mijn oude kapotte exemplaar werkte alles weer als voorheen.

Profiel  
 
michael71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-12-2022

Gepost: 20 december 2022 10:08 PM
  [ # 2 ]

Kijk daar heb ik iets aan, hartsikke bedankt, ik ga daar mee aan de slag.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 20 december 2022 10:09 PM
  [ # 3 ]

Succes!
Hier nog wat handig leesvoer, vooral in het begin over de backup en terug zetten van de configuratie bestanden.
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=63227

Profiel  
 
michael71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-12-2022

Gepost: 20 december 2022 10:19 PM
  [ # 4 ]

hahaha dat forum heb ik al helemaal uitgeplozen en ook contact gehad met iemand die er ook veel van weet, alleen die verwees mij door naar de citroen dealer of een nieuwe unit kopen, en dat laatste heb ik sowieso gedaan, die komt volgende week, maar dan ben ik er nog niet.
Dus beter om de unit die er nu inzit, weer correct te krijgen, indien mogelijk

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 20 december 2022 11:03 PM
  [ # 5 ]

Ik hoop dat het zo lukt, nieuwe unit is een duur geintje. GPS power forum kan je ook nog kijken.

Profiel  
 
DS52012
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 22-08-2023

- DS 5 1.6 thp
Gepost: 28 augustus 2023 10:52 AM
  [ # 6 ]

Afgelopen weken ook bezig geweest om de MicroSD-kaart in mijn RT6 systeem te vervangen.
Met wat geluk, want het is me slechts 1 keer gelukt een back-up van mijn userconfiguratie files te maken. Hiervoor heb ik ook de instructie van het Franse carforum gevolgd. Helaas kreeg ik de firmware niet naar RNEG2.86 ge-upgrade, de download werkte niet.
Ik heb besloten de originele CD met RNEG2.21A te gebruiken. Dat lukte, echter slechts één keer, want het systeem gaf later aan dat de CD corrupt was. Maar goed alles stond erop.
De back-up userconfiguratiefiles teruggezet en dat ging gelukkig wel in een keer goed. Alle systemen werken weer als voorheen. Het systeem start weer snel en altijd op, wat voorheen niet meer het geval was.
Nu van de complete installatie wel een back-up gemaakt, je weet maar nooit.

Vervolgens op de Peugeot Citroën NavTeq site een Benelux kaart gekocht. (van de originele had ik geen activatiecode). Die proberen te laden en daar gaat het mis.

De lijst met kaart(en) die bij installatie moet worden geselecteerd blijft leeg . Geen selectie betekent dat de VIN code en de activatiecode voor upgrade niet ingegeven kunnen/hoeven worden en er geen laadproces kan worden gestart.

Weet iemand welke file in het script verantwoordelijk is voor het tonen van de lijst met kaarten en of die te vervangen is?

Afbeelding Bijlagen
RT6_geen_kaarten.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook