




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik heb volgens mij zelfs nog nieuwe liggen. Kijk straks even op de zolder.





















Totaal aantal Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-11-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
- GS/GSA break club
Oo ben benieuwd
take it easy





















Totaal aantal Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-11-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
- GS/GSA break club
GS1970 schreef:Ik heb volgens mij zelfs nog nieuwe liggen. Kijk straks even op de zolder.
En nog iets gevonden?
Mvg Joost
take it easy





Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
De plek waar de grille-hoesjes liggen was moeilijk te bereiken, maar goed nieuws, ik heb ze gevonden.
Stuur je morgen nog een PB.





















Totaal aantal Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-11-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
- GS/GSA break club
GS1970 schreef:De plek waar de grille-hoesjes liggen was moeilijk te bereiken, maar goed nieuws, ik heb ze gevonden.
Stuur je morgen nog een PB.
Thanks.
take it easy





















Totaal aantal Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-11-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
- GS/GSA break club
hallo gs/gsa liefhebbers
ik heb 4 bougies besteld voor mijn gs 1220 uit 1979 maar toen ik de bougie er uit haalde zag ik dat het bougies met een knel ring zijn en ik heb bougies met een conisch einde . kan ik die er wel indraaien of beter een bougie met knelring??
ik hoor het graag
mvg joost
take it easy












Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Goed dat je dit vraagt.
Als je conische bougies in je Kop draait ga je die (volgens mij) ernstig beschadigen. De GS/GSA heeft altijd afsluiting met een ring.
Sowieso verlangt de stalen bougie in een aluminium kop zorgvuldigheid in de montage, ook bij het juiste type. Ook scheef erin draaien leidt tot ellende.
Daarom:
Juiste bougie, erin draaien met de hand (een stukje slang over de isolator als gereedschapje). Vervolgens met de bougiesleutel vastzetten op juiste moment 20 Nm. Geen 20 jaar laten zitten want alu en staal oxideren aan elkaar.
.
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn





















Totaal aantal Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-11-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
- GS/GSA break club
wie weet welke bougies ik dan nodig heb voor mijn 1220 uit 1979?
mvg joost
take it easy





Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Geen conische bougies gebruiken, en uiteraard de juiste warmtegraadgraad. Bijv: Champion N6YC, NGK BP6ES of Eyquem RC72LS.
Vastzetten gaat prima met een momentsleutel met bougiedop (en klein verlangsasje). Wel eerst m.b.v. dop en asje met de hand helemaal indraaien.





















Totaal aantal Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-11-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
- GS/GSA break club
hallo beste gs- gsa liefhebbers.
zit met een probleem met de ruit van de meerijderskant. wieltje met aluminium plaatje is van de ruit afgekomen.
heb al met bison lijm 2k geprobeerd maar gaat weer los ook met polimeer kit geprobeerd maar ook dat laat los . het betreft een gs break van 1979, iemand een idee met welke lijm ik dat plaatje met geleider wieltje weer op mn ruit kan plakken zonder dat het na een paar keer heen en weer van de ruit te doen weer los komt?
ik hoor het graag .
mvg, joost
(zie foto)
take it easy
Glaslijm van Bison of Loctite. Je kunt ook een “gel” variant van seconenlijm proberen.
Ook ruitenlijm werkt, maar dat kun je alleen in een vrij grote koker kopen.
To err is human, not to err is divine.











Totaal aantal Berichten: 1188
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 1.8 16V
Dit klusje heb ik meerdere keren moeten doen aan diverse auto’s. Ik gebruikte daarvoor Bison kombi kit of kombi snel.
Het plaatje goed schoon en vetvrij, het kontaktvlak opschuren met grof schuurpapier. Daarna met een schroevengraaier er diepe krassen in maken. Ook de ruit goed schoonmaken. Daarna het plaatje op de ruit lijmen. Gaat nooit meer los.