melding in franse tekst op dashbord
pijeir
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 15-01-2021

Gepost: 13 januari 2023 04:06 PM

ik kreeg onlangs een melding in franse tekst grote drukletters op ‘t scherm van mijn C3 2007 (iets in de aard van milieuverontreiniging, antipollution,  o i d).  De C3 wilde alleen nog maar tegen slakkensnelheid rijden, maar ik raakte thuis. Daarna geen melding meer te bespeuren.    Ik vind op internet wel lijsten van foutcodes (ik veronderstel dat men die alleen kan krijgen via OBD-aansluiting?) maar BESTAAT ER EEN LIJST VAN MELDINGEN DIE OP ‘T DASHBORD KUNNEN WORDEN GELEZEN ???  of kan ik via OBD-aansluiting (al dan niet met lexia) die melding nu nog terugvinden?    (ondertussen werd de egr vervangen en kat gereinigd)

DynaZ1toutalu1955-17b1964-hbr5DB1959-C3²HDI1400sensodrive2007

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 januari 2023 10:50 PM
  [ # 1 ]

Je motor ( een 1.4 HDI neem ik aan ?? , dat weten we ook graag ) ging in de “noodloop”, omdat er een emissiestoring was opgetreden, d.w.z. dat de verbranding niet goed verliep.
Daarna is de EGR vervangen en de FAP neem ik aan gereinigd. ( Dat is de deeltjesfilter, dat is geen katalysator).
Als je dat doet wis je de fouten meestal, en dan kun je ze alleen nog terug vinden met een Diagbox/Lexia, want de injectiecomputer houdt normaliter een historie vast.

Waarom de vraag ? Is er nog iets niet goed ?

Misschien kan een moderator dit naar C3 topic verhuizen, lijkt me handiger dan bij electronica, dit gaat voer een motor probleem.

 

 

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook