Motorstoringlampje blijft branden na dashbordprobleem etc.. Xsara Picasso 1,6
Roger-picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-06-2022

Gepost: 12 maart 2023 09:31 AM

Hallo allemaal,
k had gisteren iets raars voor maar na checken hier, een gekend probleem blijkbaar.

Even vertellen, ik reed gisteren naar het werk toen plots het dashboard raar deed, er begon van alles te flikkeren, en de controlelampjes bleven gewoon branden maar alle andere aanduidingen op het dashboard vielen uit, ik ben gestopt en radio afgezet voor afzetten motor, maar ook na het afzetten en verwijderen C-sleutel bleven de lampjes branden, na terug starten bleven die controlelampjes weer branden, maar radio ging niet meer aan, ook werkte de automatische rijverlichting niet meer (manueel wel) noch de kruiscontrole en automatische wissers ook niet meer, maar toen ik enkele een later de auto terug starte, werkte alles weer zoals normaal ook de radio, enkel het motorstoringslampje blijft branden (geel) en dat is de eerste keer, iemand die weet wat er gebeurt is en waarom enkel dat stringslamje blijft branden? heb ergens gelezen dat het ook de brandstoffilter kan zijn, iemand een idee waar die zit?

bedankt alvast

Het gaat hier over een Xsara Picasso 1,6 benzine bouwjaar 2007

Profiel  
 
Roger-picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-06-2022

Gepost: 12 maart 2023 10:33 AM
  [ # 1 ]

snelle update mogelijke oorzaak

Ik heb hier al meermaals gelezen dat een eventuele lek door verstopte afwatergaten/waterbak ook de oorzaak kan zijn doordat er water naar binnen lekt en dat de de boel doet flippen. Echter zie of voel ik nergens vocht op de vloermatten, stijlen etc.. Wel ruikt de auto muf, vochtige binnenzijde voorruit, geen condens maar druppels etc… maar verklaart niet waarom nu alles weer normaal wekt behalve dat nu wel het motorstoringslampje blijft branden.

Iemand raad?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 maart 2023 06:53 PM
  [ # 2 ]

Als je wilt weten waarom dat sturingslampje aan blijft dan kun je het beste uitlezen: Er is een permanente foutcode.
Misschien dat je dan ook kunt zien of er nog iets kapot is.
Vocht en electronica is geen goede combinatie. Heb je airco ? Condens afvoer verstopt ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Roger-picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-06-2022

Gepost: 13 maart 2023 01:55 AM
  [ # 3 ]

Toen ik daarstraks naar een vriend ging dat lampje ineens uit en toen ikachteraf huiswaarts ging was alles weer normaal. Ja ik heb airco en het was te donker al om nog op onderzoek te gaan om er ergens een verstopping is. Morgen weet ik wat te doen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook