Originaliteit vs eigen smaak
frank-wiersma
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-03-2023

Gepost: 08 april 2023 08:39 PM

Sinds 2 weken hebben wij een 1993 BX 1.9 TZI Break.
Optisch vind ik de originele BX met hoekige bumpers (weet dat de achterbumper op break gelijk is gebleven) kleine knipperlichten en iets scherpere lijnen puurder en dus mooier. Maar een serie 2 is beter verkrijgbaar en meer “Ausgereift”.
Onze TZI break heeft dikke rubber strips op bumpers en flanken. Persoonlijk vind ik die te zwaar ogen voor de BX.
Onze auto is optisch niet tip top, ik weet niet of ze dat ooit wordt en hoe lang dat duurt.
Pas je zulke dingen aan naar eigen smaak of is het toch verstandiger het zo te houden zoals ze uit de fabriek kwam.
Net zoals de zwarte band achter op kofferklep, die is einde-oefening. Weghalen en klep kaal laten of naar een alternatief zoeken? Is dat overigens een sticker? 

Ten slotte, is serie 1 spatschermen, bumper en knipperlichten op een serie 2 zetten taboe of gewoon eigen smaak en geaccepteerd in de community. Trek me normaal niet zoveel aan van andermans oordeel, maar iets speciaals als een oude auto en helemaal een BX wil ik met voldoende respect behandelen.

Ben benieuwd naar jullie mening!! Smile

Citroen BX 1.9 TZI Break vert triton

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 april 2023 03:49 PM
  [ # 1 ]

Originele BX’en stijgen in waarde. Dat ten eerste.

Jouw exemplaar is, zoals je zelf al omschrijft, niet tip-top. Dan zul je een keus moeten maken en vooral, moeten beslissen hoe je de auto zult gebruken. Is het je dagelijks vervoermiddel of een hobby-auto met beginnende klassiekerstatus?
Als dagelijks vervoermiddel lijkt mij betrouwbaarheid het belangrijkste en zou ik dat voorrang geven.
Wil je hem als semiklassieker gaan koesteren, dan zou ik hem origineel houden.

Type 1 spul op een type 2/3 kan verder gewoon, je zou de eerste niet zijn. Zelfs het complete dashboard is uitwisselbaar, al is dat wel een behoorlijke klus (en je zult zoiets compleet moeten vinden, ook nog Wink ).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook