1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Advies gevraagd: Alternatief voor de MYWAY radio
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 11 april 2023 12:40 PM

Ik heb een C3 Picasso uit 2012 (pre-facelift wel)

Hierin zit het MYWAY audio systeem, met de welbekende beperking dat er wel bluetooth aanwezig is, die echter niet in staat is om audio te streamen.

Dit zou in principe makkelijk om te lossen zijn via een externe bluetooth module, aan te sluiten op de CD-wisselaar ingang.
Zo gezegd, zo gedaan. CD-wisselaar laten activeren en een module gekocht bij carinterface.nl
Streamen werkte in principe, maar de module skipte random uit zichzelf voor -en achteruit. Andere telefoon, andere streamer (Spotify / YT music) maakte niets uit. Misschien een defecte module? Ook niet, een vervangend model deed hetzelfde.

Andere module besteld, dit keer van Yatour.
Ook hier, streamen werkt, maar weer met foutmeldingen (LEESFOUT, BRON WORDT NIET AFGESPEELD) en “de cd-wisselaar CD’s niet herkend en dus blijft hangen daarop..”  ZIE FOTO"S.

Dus ik ben er wel een beetje klaar mee.

Mijn vraag:
heeft iemand ervaring of kent iemand opties om de gehele unit te vervangen door een andere systeem.
De uitdaging is volgens mij het feit dat er (onder andere?) de parkeersensoren achter op zijn aangesloten. Klopt?

Hulp wordt gewaardeerd!

Afbeelding Bijlagen
1.JPG2.JPG3.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 17 april 2023 11:14 AM
  [ # 1 ]

Niemand?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 april 2023 01:19 PM
  [ # 2 ]

Ik ben bang dat er maar weinig mensen zijn die dat geprobeerd hebben. Met zo’n geïntegreerd “systeem” krijg je ook andere “berichten” erop, zoals parkeersensoren, gegevens over de auto etc. “Even vervangen” is dan en moeilijke zaak en verijst behoorlijk wat kennis.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 april 2023 02:47 PM
  [ # 3 ]

Als ik het goed heb ondersteunt de eMyWay (RT6) wel Audio-BT.

En in de C5 II X7 is het mogelijk gebleken de MyWay te vervangen door de eMyWay.
Er lijken dus mogelijkheden te zijn….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 19 april 2023 07:58 AM
  [ # 4 ]
Citroensmgz schreef:

Ik ben bang dat er maar weinig mensen zijn die dat geprobeerd hebben. Met zo’n geïntegreerd “systeem” krijg je ook andere “berichten” erop, zoals parkeersensoren, gegevens over de auto etc. “Even vervangen” is dan en moeilijke zaak en verijst behoorlijk wat kennis.

Nee, het zal zeker niet “even vervangen” worden, dat besef ik..
Kan me wel voorstellen dat ik niet de enige ben die tegen dit ‘probleem’ is aangelopen. Wellicht dat iemand een slimme oplossing heeft.

JW schreef:

Als ik het goed heb ondersteunt de eMyWay (RT6) wel Audio-BT.

En in de C5 II X7 is het mogelijk gebleken de MyWay te vervangen door de eMyWay.
Er lijken dus mogelijkheden te zijn….

Groet,
JW


Waar heb je dat gelezen als ik mag vragen?

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 19 april 2023 09:24 AM
  [ # 5 ]

Dat staat op de site v/d C5 club Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 19 april 2023 09:32 AM
  [ # 6 ]

Dank je!

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 20 april 2023 05:31 AM
  [ # 7 ]

https://carsounds.nl/producten/autospecifieke-producten/landrover/stuurwiel-canbus-interface-landrover/acv-42r-1260-000-pdc-interface/

Ik heb daar betere speakers gekocht voor mijn C1, ben via mail super goed geadviseerd!
Neem eens contact op met dit bedrijf voor de mogelijkheden.

Profiel  
 
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 20 april 2023 09:27 AM
  [ # 8 ]

edit mod: aub niet het voorgaande bericht quoten, maar de knop ‘plaats reactie’ gebruiken

Bedankt voor de tip, Niek!
Ik ga ze eens mailen.

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 20 april 2023 09:42 AM
  [ # 9 ]

Graag gedaan.
Laat even weten hoe je het probleem uiteindelijk oplost alsjeblieft.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 20 april 2023 09:59 AM
  [ # 10 ]

Ik ben zelf erg tevreden over mijn mantson interface , beetje zelfde categorie als de yatour ( wat duurder ) , geen klachten eigenlijk , behalve misschien dat je muziek in maximaal 6 categorieën moet indelen als je afspeelt via usb stick.
Streamen, telefoneren, BT werkt gewoon goed.

Misschien dus gewoon beetje pech met je huidige interface modules.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 20 april 2023 10:09 AM
  [ # 11 ]
Niek schreef:

Graag gedaan.
Laat even weten hoe je het probleem uiteindelijk oplost alsjeblieft.

Doe ik.

Menno schreef:

Ik ben zelf erg tevreden over mijn mantson interface , beetje zelfde categorie als de yatour ( wat duurder ) , geen klachten eigenlijk , behalve misschien dat je muziek in maximaal 6 categorieën moet indelen als je afspeelt via usb stick.
Streamen, telefoneren, BT werkt gewoon goed.

Misschien dus gewoon beetje pech met je huidige interface modules.


Wellicht dat ik die nog kan proberen.
En daarnaast ook een firmware update uitvoer van de MYWAY, want ik heb wel gezien de huidige firmware versie erg oud is. Zou me niet verbazen als deze sinds 2012 nooit is geüpdate..

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 20 april 2023 10:22 AM
  [ # 12 ]

Updaten van het huidige systeem kan sowieso geen kwaad, altijd verstandig om daarmee te beginnen .....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 24 april 2023 09:43 AM
  [ # 13 ]

Vorige week mailtje gestuurd met adviesvraag naar carsounds.nl

Antwoord gekregen:

Goedenavond,

Heel eerlijk gezegd ben ik niet bekend met het MyWay systeem .. ik heb net de afbeeldingen Gegoogled.. maar ik weet bijvoorbeeld niet of dit systeem ook een ‘‘uitgebreid audiopakket’’ / af-fabriek versterker heeft.

Wanneer de C3 is uitgerust met een ‘‘gewone’’  RD3 of RD4 radio dan hebben we dit montagepaneel om om te bouwen naar een 2DIN toestel: https://carsounds.nl/producten/autospecifieke-producten/citroen/2din-radiopaneel-citroen/acv-2din-radiopaneel-citroen-c3-ds3/  Zou dus bij jouw uitvoering betekenen dat het scherm op het dashboard vervalt.

Ongetwijfeld zullen er Chinese aanbieders zijn die misschien wel een pasklaar vervangend systeem hebben, maar dat lever en monteer ik niet.. uiteindelijk zijn er altijd problemen mee.

Mocht het dus mogelijk zijn om een Alpine of Pioneer ( met Apple CarPlay / Android Auto )  toestel ‘onderin’ te monteren, dan hebben wij voor die toestellen ook stuurwielinterface en PDC-interface leverbaar ............mits de auto niet anders is geprogrammeerd dan wanneer er een RD3 of RD4 in zit.

Ik hoop dat je met dit antwoord al iets kunt.

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 24 april 2023 10:53 AM
  [ # 14 ]

Dank je voor de terugkoppeling.
Helaas heb je waarschijnlijk niet het antwoord gekregen waar je op gehoopt had?!
Heb je al iets geprobeerd met een software update?

Profiel  
 
BlackMesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-01-2023

Gepost: 24 april 2023 01:20 PM
  [ # 15 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Nee inderdaad, maar ik had mijn verwachtingen al aardig bijgesteld.

‘k Heb op aanraden van Menno gekeken op het C5-forum, daar staat redelijk wat informatie over een mogelijke vervanging.
het is in ieder geval behoorlijk complex.
En eerlijkgezegd, zo ver wil ik niet gaan.

Ik heb in ieder geval de firmware upgrade gedaan. Ben van versie R40xxx naar versie R50xxx gegaan.
Wat ik nu ga doen is de mantson interface die Menno aanraden aanschaffen van https://www.carinterface.nl/ (nummer 3 die ik ga proberen..) en nu maar hopen dat het wellicht allemaal aan een oude firmware te wijten was.
Anders weet ik het ook niet meer…


Ik heb nu deze, hopelijk tijdelijke, oplossing die me was aangedragen door een mede-forumlid:

https://www.bol.com/nl/nl/p/baseus-draadloze-usb-bluetooth-audio-adapter-auto-receiver-voor-auto-radio-stereo-inclusief-jack-3-5-mm-aux-usb-aansluiting-connector-caba01-01/9300000071074983/?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Dat stelt me ieder geval in staat om mijn telefoon tijdens het rijden op te kunnen laden èn daarnaast muziek te streamen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook