2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Lampjes dashboard ID19B ‘67 doen het niet.
Idylla-le-Schnouck
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 18-04-2023

- ID/DS ID19B
Gepost: 23 april 2023 08:43 PM
  [ # 16 ]

Ja alle lichtsystemen werken verder perfect, behalve de dashboard lampjes dus.
Ook bij donker gecheckt.

Straks als de koningsaanbidders in de weer zijn zal ik mij maar even terugtrekken bij mijn Godin en haar dashboard Wink

Idylla, ID19B de l’annee 1967,  Un schouck comme aucun autre.

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 23 april 2023 11:51 PM
  [ # 17 ]

Voordat je gaat schroeven: je hebt vast wel een multimeter. De plus van het knipperlicht-lampje zit onderin, de min/massa is het framepje waarin de banjonetnokjes hangen. Met het lampje er uit moet die min in contact staan met een willekeurige plek op het tellerhuis/dash/chassis. De plus moet met knipperlicht aan alternerend 0/12V aangeven (of minder, meter houdt verandering misschien niet bij). Een van deze twee dingen gebeurt bij jou niet, welke geeft iets meer richting aan het zoeken. Dito voor grootlicht-lampje.
Ik zet in op probleem met min/massa, aangezien de twee resterende problemen op dezelfde manier aangesloten lampjes zijn.

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 24 april 2023 12:02 AM
  [ # 18 ]

Nu ik dat zo zeg: volgens mij zit het tellerhuis met 4 schroeven vast, schroeven die door front, tellerhuis en lipjes binnen het dash gaan. Aan tellerhuis zit geen specifieke massadraad, en volgens schema wordt ook niet de massadraad van een ander lampje of metertje gebruikt (want die zijn min-geschakeld).
Draai die schroeven eens een paar keer heen en weer? Je dashverlichting werkt maar dat zijn (officieel) 12V lampjes die feller branden dan de (officieel) 24V lampjes van knipper en grootlicht. Misschien teveel weerstand op die schroeven.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook