Bedankt camemBert. Komt goed.
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik vind bijna 14,5 volt best wel veel. Heb zelf jaren ds op langere afstanden gereden met een laadspanning van 13,8 a 9. Gaat de accu 10 jaar mee en geen 3.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
14,5 volt is voor een moderne accu juist een pre. Ouwe accu’s kun je met 13,8 prima laden, een moderne gaat dan kapot.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Heb je het over de normale loodaccu?
If so, wat is dan het verschil tussen de moderne en de oudere accu?
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Een moderne calcium accu zoals nu overal worden verkocht/gebruikt wordt namelijk permanent met 14,4v geladen en via de computer (jawel, die controleert ook het laden tegenwoordig) wordt er af en toe eens kortstondig met hogere spanning (15+ volt) geladen. Met die boost brand je de platen schoon en blijft de accu heel. Sommige merken doen dat boosten ook nog eens tijdens onderhoud in de werkplaats. Onze ouwe barrels hebben die voorzieningen niet en als je daar dus een moderne accu in propt gaat ie snel stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Okee, prima antwoord. Dus in onze oude meuk auto moet een oude meuk accu.
Ik heb Bosch Silver loodaccu’s en die gaan bij mij zo’n 10 jaar mee.