Rechter achterruit in portier gevallen, welke lijm ?
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 juni 2023 08:31 PM

Bij een XM V6.24 van 1992 ( serie 1) is de rechter achterruit in het portier gevallen. ( ruit geopend en ineens gleed hij naar beneden). Dus paneel er af ( wel vergeten hoe dat moest, eerst opzoeken waar die schroeven zitten en een paar van de “pluggen” afgebroken).
Blijkt die ruit gewoon onder in de portier te staan, want de ruit is losgekomen van de “bol” die aan het hefmechanisme zit. Het hefmechanisme werkt nog prima.
Hoe krijg ik dat weer vast ? Ik zou denken lijmen, maar dan moet ik een lijm hebben die glas op plastic lijmt.
Heeft iemand dat al een gedaan, en welke lijm gebruikt ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 juni 2023 01:05 PM
  [ # 1 ]

Bij de BX’en deed ik dat altijd met epoxylijm. Goed schoonmaken van de oppervlakken is essentieel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juni 2023 01:13 PM
  [ # 2 ]

Bij het zoeken naar ‘spiegel lijm auto’ kom ik hier op uit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
de Rus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-2010

Gepost: 08 juli 2023 10:05 AM
  [ # 3 ]

Wat late reactie maar las dit nu pas. Het plastic bolletje zit door een gat in de ruit en wordt geborgd door een open plastic ring. Deze breekt vaak los van het plastic bolletje in de ruit en zal wel onderin je deur liggen. Wanneer je deze vindt kan je hem zonder lijm terug plaatsen. Lijmen lijkt me sowieso niet zinvol aangezien er beweging zit tussen mechanisme en ruit en de lijk dus gewoon los gaat komen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1243.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bibberkip
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 390
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 08 juli 2023 11:46 AM
  [ # 4 ]

Op ebay een google staan heel veel reparatie setjes voor een appel en een ei.  ik zocht op deze, maar zoek zelf even op xm.  FENSTERHEBER REPARATURSATZ VORNE-LINKS FÜR CITROEN XANTIA succes !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook