2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
carburateurs
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 10 juli 2023 05:19 PM
  [ # 16 ]

Hoi Allen
H2ns en Jeroen bedankt voor de inbreng, sorry dat ik kennelijk niet alle vragen heb beantwoord de wagen viel dus uit nadat ik bij een rotonde arriveerde en wilde de rotonde dus niet meer afmaken, heb de wagen aan de kant geduwd en bij controle bleek er benzine te druppelen op buizen onder de carburateur inlaatspruitstuk. na even wachten kon ik weer starten maar 0,5 km viel jij weer uit met de zelfde verschijnselen. toen de carburateur open gemaakt en
toen de lip van de vlotter iets verbogen, op zicht, zodat het vlotter niveau lager zou zijn de zaak in elkaar gezet maar na starten weer benzine druppelen op inlaatspruitstuk. Naar huis gesleept nieuwe revisie set besteld en hiervan pakking vlotternaald en schroefjes en nieuw benzine filter gebruikt. hierna geen gedruppel meer start goed rijdt goed hoewel ik eerst dacht dat hij niet lekker oppakte de bovenste nieuwe pakking zweette nog wat hiervoor heb ik de schroefjes nog eens nagetrokken.
Nu zit ik er alleen nog mee wat was de oorzaak en het vlotter niveau heb in olieslager gekeken en zag 18mm, maar nu zegt Jeroen 21mm wie heeft gelijk en waarom is het verbruik hogen bij laag vlotter niveau.
Gr Ben

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 10 juli 2023 08:11 PM
  [ # 17 ]

Bij lager niveau (gemeten met de deksel op zijn kop) loopt de carburateur dan wat over en rijdt de auto op een (wat te) rijk mengsel.
Wie gelijk heeft maakt mij niet uit maar pak 21 mm en als dat geen probleem geeft (de auto rijdt prima) dan is het kennelijk de juiste waarde. Het is immers een oude auto.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 11 juli 2023 05:47 PM
  [ # 18 ]

Hoi
ik begrijp nu dat je met lager niveau de gemeten waarde bedoeld en ik ging uit van het vloeistof niveau. begreep dan ook niet als dit niveau (benzine niveau) lager is dat hij meer zou verbruiken maar nu is het duidelijk.
Blijft een vraag wat nu de oorzaak geweest kan, hoop maar dat het over is.
Gr Ben

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 19 juli 2023 03:28 PM
  [ # 19 ]

Hoi Allen
De carburateur had, nadat ik het vlotter niveau volgens het boekje had afgesteld, toch nog voor een minder prettige verrassing in petto. Hij liep nl. niet lekker stationair. De afstelling volgens voorschrift uitgevoerd maar om hem aan de praat te houden moest ik de gas aanslagschroef naar mijn gevoel veel te ver indraaien. De invloed van de co 2 sproeier was nagenoeg nihil beïnvloedde. Toen eens diep nagedacht en kwam tot de conclusie, de hoofd stationaire sproeier moest ik maar eens nakijken en jawel hij was verstopt. De sproeier en het kanaal schoon gemaakt en sproeier terug geplaatst.
Na starten ineens resultaat motor draaide stationair welleswaar veel te snel maar toen kon de gas aanslagschroef op een normale stand terug draaien en de co2 sproeier had ineens ook weer invloed.
Alles bij elkaar heeft het toch heel wat tijd en hoofd Brekels gekost maar hij loopt weer als vanouds.
Iedereen bedankt voor je inbreng en ik hoop dat er een enkeling iets van geleerd heeft.
Gr Ben

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook