Blower blaast alleen achter en niet voor of bij het raam
BiancaW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-06-2023

Gepost: 12 juli 2023 04:20 AM

Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb geprobeerd om een topic er over te vinden maar het is lastig zoeken. Als iemand een linkje heeft voor mijn probleem dan hoor ik dat graag.

Het probleem staat al als titel, mijn blower blaast alleen achter en voor doet hij niks. Mijn monteur heeft alles nagekeken en de aircopomp en aanjager zijn allebei goed werkend, airco is pas bijgevuld.

Het wordt ook gewoon koel in de auto, maar voor blaast hij helemaal niet. Ik heb uiteraard al manueel geprobeerd, voor aangezet, achter uit, alles aan, alles uit maar niks werkt.

1x ging hij ineens wel voor blazen, dit heeft hij een dag gedaan en nu dus weer niet.

Heeft iemand een idee? Misschien dat mijn accu niet optimaal is, kan dat ermee te maken hebben? Soms als ik mijn sleutel omdraai dan duurt het even voordat de auto start namelijk, maar ik weet niet of dit met elkaar te maken kan hebben.

Brand los, ik hoor het graag!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 juli 2023 10:16 AM
  [ # 1 ]

Welk jaar, welk type ? Dat helpt al een heleboel.

Er zitten in je Citroen een aantal kleppen die de luchtstroom regelen, naast de ventilator. Dat wordt allemaal electronisch aangestuurd ij de latere modellen, vandaar de vraag welke auto precies.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
BiancaW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-06-2023

Gepost: 12 juli 2023 03:57 PM
  [ # 2 ]

Sorry helemaal vergeten te melden:
Citroën C4 Picasso uit 2010. 1.6, 7 persoons

Profiel  
 
stereo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-04-2010

Gepost: 13 juli 2023 01:53 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij achter zijn 2 losse ventilatoren in de stijl. L en R apart met eigen bedieningspaneel.  De andere voor zit achter het handschoenkastje rechts.  Kan zijn dat de paravan is overgelopen en dat er water is ingelopen.  Hoor je wel de kleppen bewegen als je op het bedieningspaneel links naast het stuur schakelt tussen boven en onder manueel?

Profiel  
 
BiancaW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-06-2023

Gepost: 13 juli 2023 04:59 PM
  [ # 4 ]

Ik hoor volgens mij niks, hij gaat achter ineens heel hard blazen als ik hem aanzet.

Water er in zou kunnen, ze hadden mijn linkerspiegel eraf gereden en een deuk in mijn deur gereden (fijn terwijl ik de auto net 3 maanden had). Hij heeft toen 2 weken bij een schadeherstelbedrijf gestaan om te laten taxeren. Dus misschien dat hij daar buiten heeft gestaan zonder die spiegel?

Profiel  
 
Bart DHeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012

- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Gepost: 25 februari 2024 12:20 PM
  [ # 5 ]

Bianca
Is het probleem opgelost en kan u melden waar de fout lag?Was het de blowermotor of de kleppen,waterinsijpeling?
Ik heb nl.hetzelfde probleem vooraan niks achter werken de blowers wel.Geen enkele zekering kapot bij mij.Dus ben benieuwd .Grt

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook