CX omhoog zetten zonder draaiende motor
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 394
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 05 augustus 2023 02:46 PM

Goedemiddag,

Ik meen eens gelezen te hebben dat je een CX omhoog kunt zetten zonder draaiende motor. Op het forum kan ik er niets over vinden maar er zijn ongetwijfeld forummers die al eens zoiets gedaan hebben.
Van de DS weet ik het wel maar dat werkt anders.

Wie kan me hier mee verder helpen?

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 augustus 2023 06:59 PM
  [ # 1 ]

Je zou de HD pomp met een lange V-snaar handmatig kunnen bedienen, duurt wel even en je moet goede handschoenen gebruiken.
Ik hoor ook wel met een boormachine, maar ik weer niet of je daar makkelijk bij kan bij een CX.
Is mij met een DS met snaar en boor ook niet gelukt, begint al snel te slippen.

Of moet ie permanent hoog blijven staan en toch kunnen rollen?

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 05 augustus 2023 11:12 PM
  [ # 2 ]

Mijn XM prima omhoog gekregen met een boormachine direct op de HD pomp
Maar je moet er de ruimte voor hebben

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 augustus 2023 12:19 PM
  [ # 3 ]

Ik vind het maar een gedoe, ik had ook last van slippende snaren. Ik zet gewoon de krik eronder als ie omhoog moet komen en de motor doet het niet. Geen lage krik in huis? Dan effe de wielen op een balkje rijden. Of beginnen aan de achterkant, bij de trekhaak. Eenmaal op gewenste hoogte een balkje bij de aanslagen er tussendoor steken, dan blijft je wagen op hoogte.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2023 01:57 PM
  [ # 4 ]

Als je een fabrieksairco in de CX hebt zitten, werkt de DS-boormachinetruc niet, de pomp wordt dan met een as direct aangedreven door de motor. In dat geval is de methode die Nielsje beschrijft de oplossing. Auto met de achterwielen op blokjes (of een balk) duwen. En dan met een lage (garage)krik in fasen omhoog zetten. Waarbij een trekhaak inderdaad een plus is. Houtjes onder de ‘lepels’ in de ophanging en de auto staat min of meer op rijhoogte en kan rollen. Als je het vooraf kunt voorzien is het dus zaak die blokjes er in te schuiven als de auto nog in de hoogste stand kan komen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook