Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Niet helemaal praktijk wat je verwacht. Want het zijn inmiddels oude auto’s die we hebben.
Als je bijvoorbeeld een Ford of Renault of wat-dan-ook hebt uit 1920 heb je ook geen originele onderdelen meer. Lang niet meer, zoals ook vanaf 196x werd het daar al minder. Voor ieder dingetje moet je naar de koperslager, de olieboer, de vriend met vakmanschap. Omdat de product ondersteuning gestopt is, NOS op is en er geen winstgevende handel meer inzit. De technische kennis (monteurs, experts, professioneel opgeleiden) veroudert en dan gaat het letterlijk dood.
Dat is nu met onze (recentere) klassieke auto’s ook aan het gebeuren. Ik baal daar ook van maar zo gaat het, vrees ik.
Maar… voorlopig gaat het nog, toch.
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Het meest indrukwekkende dat ik mee gemaakt heb met imitatie onderdelen was met mijn HY. Ik reed smorgens vroeg van de oprit af en ik hoor onder de auto een tok en toen een schurend / schrapend geluid. Ik twijfelde, toch maar even stoppen en onder de auto gekeken, lag mn stuurarm aan wielzijde op straat!!!!
Stuurkogel net onder de moer afgebroken, moer met stuk van de bout lag nog op het fuseestuk…Ik dank nog steeds dat engeltje op mijn schouder dat dit niet tijdens het rijden is gebeurd.
Ik gebruik zoveel mogelijk nos of 2e hands of delen waar ik heel goede verhalen mbt kwaliteit over hoor.
Meestal gaat het goed zullen we maar zeggen, ik vind t best scary allemaal.
Gr Joris
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Reeds in de jaren 80 ging het fout. Traction avant stuurkogels werden nagemaaakt. Er waren 2 soorten ,goede van 60 gld. en andere van 30 gld. De andere waren op een draaibank gemaakt uit stafmatewriaal en braken bij gebruik. De goede waren in vorm gesmeed en daarna nabewerkt. Deze waren goed tot in de eeuwigheid.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Dat verklaart het idd. Kerfwerking bij de draad.
Dank.
waterman schreef:...alles is te koop maar soms is het zoooooo vreselijk slecht… met de 164 ben ik daar een paar keer tegen aangelopen. Buitengewoon irritant. Het verziekt je wagen gewoon als rubbers van rukkwaliteit zijn…
Helemaal mee eens. Het verziekt ook zeker het plezier om er met de oude dame lekker vaak op uit te trekken. Het speelt ook voor de DS in ieder geval al jaren dat er veel te veel rommel op de markt is terechtgekomen. Vooral onderdelen die rubber compounds bevatten vallen erg op dat dit heel vaak een slechte kwaliteit rubber bevat.
Inmiddels check ik via alle kanalen driedubbel en dwars waar ik het beste een bepaalt onderdeel op dat moment kan bestellen.
Neemt niet weg dat we eigenlijk ons plezier niet moeten laten verzieken en dan sleutel ik na 3000 kilometertjes maar weer een nieuwe lekzak onder de achterste veercilinder, je wilt gewoon van het al het overige leuks blijven genieten. Immers veel moderne opvolgers zijn tegenwoordig nog velen malen slechter van kwaliteit en dat vooral in de ruimste zin des woords.
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Goddess’71 schreef:Immers veel moderne opvolgers zijn tegenwoordig nog velen malen slechter van kwaliteit en dat vooral in de ruimste zin des woords.
Ik ben dat niet helemaal met je eens. Ja, moderne auto’s gaan ook stuk en ja, en spelen best wat dingen, maar om te zeggen dat de kwaliteit daardoor vele malen slechter is ga je wat te kort door de bocht. maar dat is een hele andere discussie
Evengoed, een lekzak die na 3000 km weer stuk is, dat vind ik echt onacceptabel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 15634
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
Zuigers en bussen die na 4000 km in elkaar lopen getuigen ook niet van een bijzondere kwaliteit…
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waarbij is dat gebeurd??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15634
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Poeh…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
graddus schreef:Zuigers en bussen die na 4000 km in elkaar lopen getuigen ook niet van een bijzondere kwaliteit…
Als dat echt door de kwaliteit van de zuigers en bussen komt is dat kwalijk ja. Maar er zijn zo veel mogelijke oorzaken bij dit soort schades dat het best lastig is om echt vast te stellen dat het door die zuigers en bussen komt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Is er bij DS zuigers en bussen ook al kwaliteitsverschillen gebleken? Wat niet wat wel.
Citroen rolls better then a Rolls!!