Onderdeelnummer gezocht C3 2013
Djoeri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 09-07-2006

Gepost: 23 augustus 2023 07:06 AM

Bij mijn vader zijn auto werkt de airco niet meer, geconstateerd dat de condensor lek is, deze besteld (aftermarket) en laatst een poging gedaan om deze te vervangen, nu is het probleem dat de leidingen die aangesloten zitten op de condensor nogal vastgerot zitten en er nagenoeg geen beweging in zit. Nu ben ik bang dat de leidingen breken als ik er teveel en te hard aan gaat trekken. Ik heb een aftermarket site gevonden die leidingen kan leveren alleen kom ik er niet uit omdat er best nogal wat verschil in zit.

Ik ben op zoek naar de originele nummers van de aircoleidingen die aangesloten zitten op de condensor, ik heb wel wat gevonden op internet maar hier krijg ik nog te veel verschillende onderdeelnummers te zien. Is hier iemand die toegang heeft tot de originele parts catalogus van Citroen, en dit voor mij kan opzoeken indien mogelijk ook met de originele prijs?

Zie bijlage voor plaatje wat ik op internet gevonden heb, Daar zou het gaan om nummer 1&2, Nr1 gaat van condensor helemaal naar binnen (lange dunne leiding waar drukschakelaar op zit) en nr 2 gaat van condensor naar de compressor toe.

PM graag voor info chassisnr.

Site aftermarket leidingen

Afbeelding Bijlagen
00080790.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen C3II 2013 1.2 VTI 82pk

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 augustus 2023 12:16 PM
  [ # 1 ]

Als je me de VIN stuurt, zal ik op Service.Citroen kijken of ik dat kan vinden.

Overigens, die leiding loopt naar ik denk niet naar binnen, maar naar een koppelstuk dat aansluit op de verdamper. En dat zit dan op het scheidingsvlak van binnen <> buiten in de motorruimte.

Normaliter is dat één koppelstuk, waarop ook de retourleiding zit.
Ik zal dat dan verder bekijken.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Djoeri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 09-07-2006

Gepost: 24 augustus 2023 06:57 AM
  [ # 2 ]

Hoi JW,

Ja dat bedoelde ik ook. Ik zal je het chassisnummer doorgeven

Mvg,

Djoeri

Citroen C3II 2013 1.2 VTI 82pk

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 augustus 2023 01:00 PM
  [ # 3 ]

Via die VIN heb ik het eea opgezocht.

Die lange leiding #1 is één set en bestaat uit twee leidingen die naar het aansluitvlak op de verdamper gaan.
Het juiste nummer ervan is 96 700 908 80 en kost € 287,95 incl BTW bij de dealer
De korte koudemiddelleiding #2 heeft artikelnummer 96 700 913 80 en kost € 105,35.

Ik herinner me dat de monteur van GJO bij het vervangen van de toen 10 jaar oude condensor bij mijn C5 V6 ook de nodige moeite moest doen om die leidingen uit de condensor te halen.
Maar met wat voorzichtig en omzichtig wrikken lukte dat wel, waarmee een forse en dure klus die het vervangen van de leidingen met zich mee zou brengen vermeden kon worden.

Ik kan je de juiste tekeningen en instructies sturen, geef dan even je mailadres via een PB.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Djoeri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 09-07-2006

Gepost: 24 augustus 2023 07:28 PM
  [ # 4 ]

Hi JW,

Bedankt voor de informatie. Dat zijn best prijzige leidingen maar ik heb nu een origineel onderdeelnummer wat ik kan gebruiken als referentie bij het zoeken naar leidingen via de aftermarket sites en/of sloop, mocht het zo ver komen.

Ik ben nog van plan om nog een keer te kijken of ik ze los kan krijgen, de leidingen zitten vast met een tapeind aan de condensor deze is van staal en nu helemaal vastgerot aan de alu leiding. Vorige keer al alles met kruipolie ingespoten. Een collega gaf nog een tip om anders de aansluiting op de condensor af te zagen zodat je deze met bv een griptang beter vast kan houden en daardoor de leiding makkelijk los kan krijgen. Nieuwe leidingen zijn alleen in uiterste geval nodig, maar heb nu in elk geval de juiste info.

Tekening ben ik zeker geïnteresseerd in. Alvast bedankt voor het uitzoeken.

MVG,

Djoeri

Citroen C3II 2013 1.2 VTI 82pk

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 augustus 2023 09:15 PM
  [ # 5 ]

Ze zijn onderweg…

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Djoeri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 09-07-2006

Gepost: 28 september 2023 04:05 PM
  [ # 6 ]

Nou het is eindelijk gelukt, gelukkig is alles heel gebleven. Met gepast grof geweld uiteindelijk de leidingen los gekregen van de condensor zonder deze te beschadigen. Had alles vorige keer al flink ingespoten met kruipolie om de boel los te weken. Systeem was nu weer mooi lekvrij en draait weer als een koelkast. Pa ook weer blij. Nog bedankt voor alle info.

Citroen C3II 2013 1.2 VTI 82pk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook