C3 2018 Pure 1.2 houdt in en. resoneert in de carrosserie gaspedaal en stuur
Oetker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-2009

Gepost: 01 september 2023 11:54 PM

Een 10 maanden geleden bij v M Adam een C3 gekocht met 52000 km op de klok.
Aanvankelijk reed de auto goed maar heb nu toch nog wat vage dingen.
De auto begint steeds meer te trillen resoneren.
Dat voelt oncomfortabel en vermoeiend vooral in het gaspedaal maar het is voelbaar in de hele auto.
Het lijkt wel uit de motor te komen.

Verder houdt de auto in, vooral tussen 1500 en 2500 rpm.
Werkplaats afspraak is 5 weken wachten en het gaat daar wel is fout zodat ik nu 15 weken verder nog niet meer weet dan dat ze de auto uitgelezen en gecontroleerd hebben en de auto in orde vinden, of althans niets hebben kunnen vinden.
De auto is nog in de Bovag garantie.

Verder lijkt het wel of de kleppen rammelen (harder tikken in de motor dan normaal).
Nog iets vreemd maar voor deze auto misschien normaal dat als ik de carterdop verwijder met lopende mtoor ik gewoon met me haren in de wind zit zoveel druk staat daar op.

Iemand een suggestie of het einde van deze auto al in zicht is of zo.
Bedankt al vast voor elke inbreng

Herman H

Matra 1981 ex C3 Leaf

Profiel  
 
Oetker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-2009

Gepost: 12 oktober 2023 11:03 PM
  [ # 1 ]

Na een aantal malen bij hoofd vestiging geweest te zijn, waar ze schijnbaar geen tijd hebben om sommige klachten serieus te nemen met de verkoopafdeling getracht de auto in te ruilen.
De verkoper in kwestie had zich schijnbaar niet ingelezen in het probleem want bood mij een een 2 jaar nieuwere C3 aan met wat bijbetaling.
Dat was geen verkeerd bod maar zou mijn probleem niet oplossen want de trilling in de auto zit in het concept van de Puretech motoren.
Inruil ergens anders van deze auto zou een verlies opleveren van € 3000.-.
Dat zouden een dure 6000 km zijn geworden.

Na wat rond zoeken de auto vandaag ingeruild voor een Nissan Leaf electr. auto van 2017.
Door de subsidie van €2000.- is de schade beperkt tot 2000 verlies.
Dat is natuurlijk fictief want had die subsidie ook ontvangen als ik de C3 niet had ingeruild.
De auto begon me de laatste tijd mateloos te irriteren door het vibreren van de motor.
Dit was absoluut mijn laatste 3 cilinder alhoewel de I10 die we hiervoor hadden deze trilling niet kende.
Ook bepaalde Peugeots uitgerust met deze motor trillen minder dan deze C3.
Mijn vrouw reed er al niet meer mee vanwege het inhouden en ik ook al een tijdje niet vanwege de trilling.
Aangezien ik een vaatziekte heb is dit gevoel voor mij niet acceptabel.

Dit is overigens de 3e Citroen die exit is.
De Cactus semi automaat vanwege traag scahakelen. De Pucasso vanwege koers stabiliteiit wat met uitlijnen niet op te lossen was en nu deze.
De enige goede Citroen die ik gehad heb was een Berlingo diesel.
Ik ben terug naar Japanse degelijkheid en er helemaal klaar mee.

HH

Matra 1981 ex C3 Leaf

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook