Wikkelveer stuur
Okke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 25-06-2018

Gepost: 18 oktober 2023 09:37 PM

Goedenavond allen,

Inmiddels al probleemloos vele jaren in de c2 gereden. Echter, helaas weer ruzie met de wikkelveer (clock spring) lint in het stuur. Al eerder gaf deze een probleem met de cruise control (bediening op het stuur, oude versie) en dit heb ik kunnen oplossen door een niet gebruikt aderpaar op de wikkelveer te gebruiken. Dat is jaren prima gegaan, echter nu is er wederom een storing en is het de beurt aan de airbag.

Na 18 jaar en lekker veel draaien lijkt het mij verstanding om deze wikkelveer te vernieuwen. Het gaat om de “oude” C2, een plaisir uit 2005. Bijzonder model, wel cruise control maar geen elektrische ramen.

Mijn vraag, welk onderdeel nummer hoort hier bij? Wel al wat (psa) wikkelveren gevonden, ik wil uiteraard de juiste bestellen.

AX 1.4 TGS (verkocht)
C2 1.4 Plaisir (heden)

Profiel  
 
Okke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 25-06-2018

Gepost: 22 oktober 2023 06:07 PM
  [ # 1 ]

Toch maar een hele stuurkolom gekocht, com2002 in mijn geval. Het moest hetzelfde merk zijn (Valeo) en verder zelfde behuizing. Handels zijn uitwisselbaar, net als de print (hier zit geprogrammeerd welke handels er op zitten en welke functies er bij horen).

Exacte type maakte mij dus niet zoveel uit, het gaat tenslotte op het lint (waar 7 draden door lopen). Voor een mooi prijsje gekocht, en direct doorgemeten. Prima, deze is nog helemaal in orde. Oude elektronica en handels over gezet (nieuwe had radio voorbereiding rechter handel), en weer ingebouwd. Werkt weer perfect! Helemaal blij.

Wat mij opvalt, het lijkt wel of er boven op de print een RF-gedeelte zit, zie klein blikpakket. Is dit voor de centrale deurvergrendeling? De Plaisir is namelijk niet voorzien van een AB (wel centrale deurvergrendeling, lichten knipperen ook als ik afsluit). Of is de plaisir wel ooit met een losse AB geleverd en zit deze er gewoon niet bij? De sleutels hebben beiden in ieder geval geen AB.

Zie foto, dan is hopelijk duidelijke welke print ik bedoel.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0064.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AX 1.4 TGS (verkocht)
C2 1.4 Plaisir (heden)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook