C3 Aircross, natte voeten
Jasha
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 29-10-2023

Gepost: 02 november 2023 05:52 PM

Deze bedrijfswagen is nog net in garantie.
Klacht sinds de wagen nieuw is, is dat er regenwater langs ondermeer de klep om de motorkap te openen binnen loopt.
Naargelang de wagen echt plat geparkeerd staat of iets schuin, loop de regen ook onderaan het stuur over de voeten van de chauffeur.
Opmerking van de garagist bij de eerste melding was “staat de wagen onder de bomen” Smile
Onze reactie was steeds neen niet onder een boom maar er zijn bomen in de nabijheid.
Uiteindelijk de garagist toch zover gekregen dat die aan een grondig nazicht begon, blijkt dat het dak dat open kan voorzien is van een soort goot, die komt in een buisje uit en dat buisje zat dicht door allerhande klein vuil.

Dus wie zoekt naar de oorzaak van een natte voetbak cq natte voeten doet er goed aan het dak volledig te openen en op de zetels te klimmen en die afloop aan een controle te onderwerpen.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 november 2023 06:24 PM
  [ # 1 ]

Bekend probleem, en niet alleen voor de C3AC.

Bij mijn C5 PH2 hetzelfde gehad.
Na een zware regenbui stond er rechts voorin water op de vloer.
‘s Avonds na terugkomst de vloer met een dweil nog zo goed mogelijk drooggemaakt en er verder veel keukenrolpapier op gelegd om ‘m verder te drogen.
De volgende ochtend de goten nagekeken, waarbij ik ontdekte dat de afvoer rechts voor (er zijn er 4 bij deze auto) verstopt was. Die heb ik voorzichtig doorgestoken en weer fit-for-purpose gemaakt. Daarvoor moest ik de afvoerbuis wel losmaken van het dakframe, na eerst een stukje binnenbekleding verwijderd te hebben was dat geen probleem.

Sindsdien heb ik de goot regelmatig geïnspecteerd en schoongehouden.
Het probleem heeft zich sindsdien dan ook niet meer voorgedaan Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook