auto start niet naar bakrevisie
joostdesaxofan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 04-11-2023

- Saxo 1.6 16v vts
- Saxo 1.6 16v vts
Gepost: 08 november 2023 09:33 PM

Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn saxo die ik na veel verbazing nog steeds niet heb kunnen oplossen.

De auto is een 1.6 16v MK1 saxo.

Ik heb de auto werkend te hebben weggezet en de versnellingsbak eruit gehaald want die was aan revisie toe.
Ook heb ik het vliegwiel eraf gehaald en de krukas pakking vervangen.
Toen ik de versnelling bak weer terug had heb ik deze weer geïnstalleerd hierbij is perrongeluk de accukabel die naar de startmotor loop aangesloten op de versnellingsbak.
Na dit gevonden en gecorrigeerd te hebben start de auto nog steeds niet. de motor draait over en de startblokkering lamp brand niet.

Naar wat testen heb ik geconstateerd dat ik geen vonk heb en misschien geen injectie.

Om het aard van de probleem te vinden heb ik meerder dingen getest.

>Visuele controle vliegwiel kan er maar op een manier op en kan niet verdraaid of verkeerd om op zitten.
>Alle zekeringen zijn gecontroleerd visueel en doorgemeten en waren allemaal nog heel.
>De ecu en startblokkering is naar getest bij een professioneel bedrijf.
>De krukaspositiesensor is getest op een andere saxo en werkt.
>De dubblerelais/brandstofrelais is vervangen.
>De bobine is ook op een ander saxo getest en werkt.
>De bekabeling van de krukaspositiesensor is ook doorgemeten en klopt.
>De brandstofpomp loopt hoorbaar.
>De brandstofafsluitschakelaar is ingedrukt en zelf overbrugt.

Weet iemand misschien wat er nog meer mis kan zijn.
Meedenken word gewaardeerd.

alvast bedankt.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 november 2023 10:49 AM
  [ # 1 ]

Als je echt een fatsoenlijke kortsluiting hebt gemaakt, en met de startmotor draad kan dat best, dan zou ik eerst kijken of het contactslot nog goed werkt en of je misschien ergens in een draadboom een verbrande draad vindt?
Als de lamp van de sterblokkering niet brand zou ik daar beginnen: Die zit aan de motor computer. Schema er bij en kijken of er spanning op staat etc.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook