Ik zie dat ooms-bmw-klassiekers in swifterbant een 4hp22 heeft liggen , volgens hen goed werkend, uit een 525E - 1984
met als vraagprijs 400,00 €.
Listenstücknummer : 1043 - 010 - 508
Deze versnellingsbak biedt het bedrijf bij ons in Duitsland aan.
Ok, bedankt weer!
Ik ga morgen naar Swifterbant, dankzij klever33. Er liggen daar 2 automaten!
Andere automaat gekocht in Swifterbant. Naar verluid goed werkend, met 150.000 km. Komt uit een andere 525e die onlangs is omgebouwd naar een 528i. Nogmaals hartelijk dank voor alle tips hier op het forum. Nu maar hopen dat het inbouwen en rijden straks goed gaat.
Totaal aantal Berichten: 6107
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vast wel. Als de boel straks open ligt, neem dan gelijk de krukaskeerring etc mee. Nou kun je erbij…
De andere automaatbak zit erin maar doet het nog niet…Overigens was de uitgang van de bak waar het cardan opkomt anders, is nu omgewisseld. Volgens de verkoper kwam de bak uit een later bouwjaar 525e, kennelijk toch anders. Wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 6298
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ook als het beide een 4HP22EH is kunnen er nog behoorlijke verschillen zijn. In onderstaande post zijn deze verschillen goed uitgelegd:
Bedankt voor je reactie. De bak lijkt defect. Als je aan de uitgaande as draait, zie je verder niets bewegen i.t.t. mijn oude bak. Misschien kan ik nog ruilen. De verkoper had er 2 te koop. Ik krijg ook 2 offertes voor revisie van mijn oude bak.
Toch maar besloten om mijn oude bak te laten reviseren. Dat kost wel €1.000 meer dan opnieuw een gebruikte bak proberen. Nieuwe onderdelen zijn volgens het revisiebedrijf nog beschikbaar.
De revisie van mijn automaatbak wordt gedaan door een pensionado. Het ene oudje maakt het andere oudje….Hopelijk gaat het nu wel goed. Dit adresje is mij aanbevolen door een ervaren monteur die mij al vaker goed heeft geholpen. De offerte viel me mee. Hopelijk het resultaat ook.
De gekochte bak is intussen weer terug bij de verkoper. Hij zag dat de nokjes van de hydraulische pomp waren afgebroken. Dit gebeurt als de koppelomvormer niet goed wordt gemonteerd. Die was bij de aankoop los bijgeleverd. Ik heb de bak door een ervaren monteur laten plaatsen. Die heeft aanwijzingen dat de bak uit een schadeauto komt. Dat kan ook een reden zijn. De verkoper was overigens niet onredelijk. We zijn eruit gekomen. Nu nog wachten op de revisie. De BMW staat al bijna 2 maanden in de garage.