gisteren weer is een keer een rondje gereden na maanden in de schuur staan (constante temp)
ging allemaal prima , tot ik een soort van knakje voelde in de versnelling pook en hem niet meer in zijn vijf kan krijgen. dus meerdere keren proberen, maar ging gewoon niet. toen met verder gereden heb hoop toeren in zijn 4 .
toen maar is gestopt want werd het een beetje zat. achteruit enz allemaal goed. de rest ook behalve 5.
dus ik weer rijden en schakelde de vijf zo weer in 1 keer.
dus rotonde en weer verder , en weer geen 5 . na pakweg 10 km.
daarna dus wel weer , en bleef het goed gaan.
dus : zou het door de kou gekomen zijn ? dat er iets bevroor daar voorin .
wie weet dit , of heeft dit ook wel is meegemaakt?
Totaal aantal Berichten: 25560
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er zit een stopje voor de 5 om hem niet te ver te drukken voor de achteruit. Dat kan te strak staan afgesteld
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10238
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of misschien de moer op de pignonas losgelopen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is ook mijn eerste gedachte. Moer en bout op hoofdas en secundaire as losgelopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25560
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan moet de TS het voorste dekseltje er “even” afhalen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nou , ik ga dan eerdaags dat dekseltje demonteren.om te kijken.
Moet ik olie aftappen? Of op 2 krikken voorkant omhoog , is dat ook voldoende ?
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Olie van het voorste deel van de bak, voorste aftapplug, moet er uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25560
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als die moer losloopt, gaat dan niet ook je snelheidsmeter raar doen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoeft niet persé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als hij een knikje voelde in de pook, dan zou ik eerst eens kijken of de achteruit verhoging en de 5e versnelling aanslag nog goed op hun plaats zitten. Na vele kilometers is dat vaak al aardig ingelopen/uitgelopen , dan mis je precisie en dan kun je zomaar wat “verbuigen/breken/van z’n plaats halen. Lijk me logischer eerst dat te doen en dan in de bak te kijken. Dus haal de bekleding van het stuur er maar eens af om te kijken ?
Dat de moer van de pignonas en van de 5e versnellingsynchro ( die houdt dat tandwiel vast) allebei tegelijkertijd loslopen lijkt me wel erg toevallig.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25560
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dus dat!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goedeavond
Uiteindelijk lag het waarschijnlijk aan mijzelf .
Dat ik de pook te ver weg drukte , dat hij niet in zijn 5 wou.
Snap er niks van dat dat niet eerder gebeurd was.
Dus 4 naar 5 maar ietsje verder van je af , en geen problemen meer ondervonden.
Dus sorry allemaal , en bedankt voor de antwoorden