Zonnescherm panoramadak
Aircrosser2019
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-01-2024

Gepost: 30 januari 2024 02:46 PM

Beste leden,
Kan iemand mij uitleggen hoezo het zonnescherm van het panorama dak (C5 aircross) soms vanzelf dichtgaat? Ik vind lichtinval prettig vandaar dat ik het altijd open heb, maar soms als ik bijv. na boodschappen doen terugkom zie ik dat het zonnescherm vanzelf dicht is gegaan. Eén keer wel en ander keertje weer niet. Het is niet hinderlijk, maar ik ben nieuwsgierig hoe dat werkt? Regen- zonsensor misschien?

Alvast bedankt voor de reacties.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 30 januari 2024 04:05 PM
  [ # 1 ]

Ook mij overkomt dat, soms.

Het scherm gaat dicht als je de “sluitknop” van de afstandsbediening iets langer vasthoudt als je de auto op slot zet. Dan gaat ook het dak dicht, als het open stond.
Zoiets kan ook gebeuren als de sleutel in je broekzak zit…..

Groet,
JW

 

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2024 05:22 PM
  [ # 2 ]

Heeft ie niet gewoon een functie die het zonnedak dichtdoet wanneer het te warm wordt in de auto of er teveel zonneschijn direct binnen schijnt? Onze Volvo heeft dat namelijk wel.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 30 januari 2024 06:15 PM
  [ # 3 ]

Nee, dat heeft de C5AC niet.

Gelukkig maar, wat mij betreft, ik vind het ook niet nodig omdat het heel sterk zon- en warmtewerend glas is.

In de bijna 3 jaar dat ik de auto nu heb, heb ik maar één keer het zonnescherm (deels) dichtgedaan, voor iemand die achterin zat en last van de ogen had.
Voor mezelf of voor m’n wederhelft heb ik dat nooit hoeven doen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Aircrosser2019
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-01-2024

Gepost: 02 februari 2024 01:23 PM
  [ # 4 ]
JW schreef:

Ook mij overkomt dat, soms.

Het scherm gaat dicht als je de “sluitknop” van de afstandsbediening iets langer vasthoudt als je de auto op slot zet. Dan gaat ook het dak dicht, als het open stond.
Zoiets kan ook gebeuren als de sleutel in je broekzak zit…..

Groet,
JW

Aha! Dank dat je de moeite nam om te reageren. Ik ga het eens testen met iets langer indrukken. Het gekke is dat het ook een keer gebeurd was toen ik de auto op slot deed zonder de sleutel (keyless entry) wellicht toen ook iets langer vastgehouden aan de handgreep.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 februari 2024 02:48 PM
  [ # 5 ]

Even gecheckt: ja, zó gaat ‘ie inderdaad ook dicht.

Wist ik niet, weer wat geleerd Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook