Ik ben me nu een tijdje aan het inlezen op dit forum en al veel waardevolle informatie gevonden!
Ook een tijdje aan het volgen wat er zoal te koop aangeboden wordt (daarover later meer)
Er worden diverse Prestige’s te koop aangeboden en daar gaat mijn vraag in eerste instantie over.
Is er veel verschil in rijgedrag ( bij gelijke motorisering, benzine T2) tussen de Prestige en Berline? Of is dit marginaal?
Het is voor mij al heel erg lang geleden dat ik een break gereden heb en al erg lang geleden dat ik een Berline gereden heb dus aan het verschil in rijgedrag heb ik geen actieve herinnering meer aan helaas.
Uiteraard is het ‘t beste om zelf het verschil te ervaren maar ben alvast benieuwd naar de ervaringen hier!
Ha leuk! Een zoektocht!
Kort en krachtig: er zit een verschil in rijgedrag.
Door de langere wielbasis van de Break/Prestige/Limousine rijdt deze (nog) wat comfortabeler (of, deint iets meer).
Break rijdt weer wat anders dan Prestige/Limo vanwege (van origine) andere veerbollen: deze is ontworpen voor een hogere belasting.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb ervaring met zowel een Break als een Berline.
Ik vind een Break de comfortabelste van de 2, door de langere wielbasis.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25560
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ook. Break is wel lawaaiiger binnen, maar rijdt subliem!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Snelle reactie hier en dat is leuk! Bedankt daarvoor.
Aangezien mijn huidige voiture een Volvo 850 T5-R Estate is maak ik me er niet zo’n zorgen over dat ik de berline niet comfortabel genoeg vind..
Ideaal zou natuurlijk een Break met T2 motor zij maar dat gaat echt mijn mogelijkheden te boven.
De mate van roest zal wel het belangrijkste argument worden denk ik.
Ik kom binnenkort even met een overzichtje wat ik tot nu toe ben tegengekomen
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een Break met een T2-benzinemotor zal je zelf moeten bouwen, nooit af fabriek geleverd.
Dat was max een 25IE.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Kan het zijn dat iemand een break benzine turbo 2 / lpg heeft gebouwd een jaar of 10 geleden? Denk dat ie zon cassis kleur had, was volgens mij een 2500 turbo 2 .
yesterday = history
tomorrow = a mistery
today = (a) present
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zijn er wel een paar. Wij hebben er ook een of twee omgebouwd voor klanten. De mooiste was een zwarte, met zwart leer waarvan we de achterbank ook in turbo-stijl leer hadden laten bekleden. Turbo 2, airco, abs. Helemaal fantastisch.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die leeft nog?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja dat zijn wel de leuke projecten, indertijd kon je nog voor bescheiden prijzen aan wat spul komen zoals een motor /bak enz, maar het spul is nu bijna schaars, met de bijbehorende bedragen. En dan nog de vraag; wie heeft nu nog de know how om zo’n project goed af te ronden, met o.a. een programmeerbaar injectie systeem enz….
yesterday = history
tomorrow = a mistery
today = (a) present
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:Die leeft nog?
geen idee. Het is 25 jaar geleden man.. en vergeet niet dat het gewoon werk was. We hebben zoveel leuke projecten gedaan en gebouwd, goed verkocht en door. Ik hield ze niet in de gaten hoor, het was geen liefhebberij. Destijds kocht je een kale break 20 voor weinig geld en een mooie schade-turbo, vaak voor weinig geld ergens over de grens. Paar weken stevig klussen en klaar. Stevige prijs er op en weg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een greep uit wat ik te koop zie staan ( uiteraard staan er nog veel meer te koop)
En ook een beetje de uitersten meegnomen om te vergelijken.
Type Garage/Plaats Vraagprijs Bouwj. Km. Schuifdak Airco Cruisec Geschiedenis
1.Prestige T 2 Tres beau Leerdam € 24.950 1988 137.502 Nee Ja NB Bekend
2.Prestige T 2 LijzengaDamwoude € 16.950 1988 178.000 Nee Ja Ja ??
3. Prestige T2 Only Cabrio’s € 14.999 1986 220.000 Nee Ja NB Deels
4.Turbo 2 E-type centre, Leerdam € 12.500 1985 89.125 Ja Nee NB Deels
5.T2 Duitsland, linden 4,5uur rijden € 11.500 1985 176.000 Ja Nee NB ??
6. Turbo 2 Hulst € 6.950 1988 189.000 Nee Ja NB ??
7. Prestige T2 Vught € 4.995 NB NB NB NB NB NB
8. Turbo 2 Boschenhoofd NB NB NB Nee Ja NB NB
1. Een van de duurste. Boven budget. Bekende dealer en CX specialist. Onderhoud 100% gedaan
2. Hogere prijsklasse maar ziet er op de foto’s niet eens top uit mi.
3. Is hier al eens langs geweest maar is iemand bekend met deze CX?, Zwart en Leer..Geen schuifdak!
4. Lage KM stand maar er is al eens gewerkt aan het dak, netjes gemeld door de verkoper. Onderhoud laatste jaren bekend
5. Met Schuifdak…zou goed tegen roest beschermd moeten zijn,wel roest op alleen de achterdeur?
6. Lagere prijsklasse maar geen schuifdak. Wel AC, staat al een tijdje te koop. Auto met werk. Roest onbekend. Evt. een mooi project.Kan op de brug bekeken worden maar zal waarschijnlijk niet zomaar starten.
7. Lagere prijsklasse gescheurd huis versnellingsbak, staat al heel lang op MP, verkoper verwacht een reparatie van ongeveer 3000 euro.
8. Ik krijg nog informatie over deze auto. Heeft geen open dak maar wel behoorlijke roest aan de bovenkant van de voorruit. Staat is de vochtige kelder
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Nummer 2 heb ik bekeken, stond destijds (jaar geleden) nog voor 22.500 te koop. Staat is goed maar het interieur is een beetje een afknapper. De combinatie grijs plastic en losliggende bekleding doen enorm af aan het luxe-gevoel dat je bij een prestige wil hebben.
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Zjuppo, ik weet niet hoe het voor de anderen is, maar met jouw lijstje kunnen we eigenlijk niet zo veel.
Het overzicht is summier en geeft geen relevante informatie. Verder weten we ook nog niet wat wat je eigenlijk zoekt..
Er zijn hier veel mensen die je willen en kunnen helpen, wellicht kan je iets concreter worden?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Poeh, die van TresBeau is wel heel netjes. Lage kilometrage, correcte TRX-wielen en banden, veloursbekleding in heel nette staat (intussen zeldzamer dan leer). Maar daar betaal je dus wel voor. Hoe dat velours er meestal uitziet kun je zien bij de Prestige die bij Lijzenga staat.
En de keuze voor Prestige of GTI Turbo: ik ben 190 lang, ik vind het iets hogere dak van de Prestige daarom wel fijn. Ik heb twee Prestige Turbo’s gehad (Turbo en Turbo 2). Beide ontzettend fijne reisauto’s. Eén keer gereden met een GTI-Turbo - reed ook prima, maar ik zat wel met m’n hoofd tegen het plafond.
Het schuifdak in een CX heeft een slechte naam, een bron van roest en lekkage. In een CX zonder airco natuurlijk wel een fijne aanvulling op de beperkte capaciteit van het ventilatiesysteem.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.