Hallo,
Kennis van mij heeft een c4 Picasso met enkele problemen.
Wagen is van 2008,
Eerste probleem is dat de wagen geen vermogen meer heeft, steekt nieuwe wastegate onder dewelke wel werkt, maar steeds geen aansturing.. weet iemand waar de vacuüm klep ligt bij deze motor? Ergens achterin veronderstel ik
Volgende is dat sinds kort handrem niet meer werkt.. wat kan er aan dit systeem stuk gaan?
Lees wel de wagen heeft meer als 300dkm..
Verder nog een aantal lampjes op dashboard, maar ga deze eerst nog uitlezen. Vermoedelijk abs sensor..
Alvast bedankt.
Als je gaat uitlezen kijk dan meteen maar eens naar de motor ecu en diagnose. Als hij geen vermogen heeft dan wordt dat meestal wel gemeld in de electronica.
Handrem: Elektrisch ? Dan ook met diagnose apparaat. Wordt niet aangestuurd ? Zekering eruit ?
Of: ABS sensor kapot en dan werkte automatische handrem functie niet meer.
To err is human, not to err is divine.
Hallo,
Turbo geen aansturing Idd. Wastegate was lek. Vervangen. Maar komt nog steeds niet op druk.
Handrem word wel aangestuurd, alleen maakt deze een raar geluid. Denk eerder een motor stuk dan.
Gr
Handrem: Lang stilgestaan ?
Zit een module in die een kabel aantrekt en dan verdeelt naar links &rechts;. Kabels kunnen vastzitten of module defect.
Geen turbo druk:
Weet je zeker dat de turbo zelf nog vrij draait ? Kan zomaar zijn dat het de as vastgebakken zit. Kijk via de inlaat, moet als je hem met de hand draait heel soepel gaan.
Hang er eens een diagnose apparaat aan voordat je onderdelen gaat vervangen, die motoren hebben niet voor niks sensoren.
To err is human, not to err is divine.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Wagen rijd elke dag. Handrem word dagelijks zeker 20 keer gebruikt.
Turbo zelf draait nog soepel en ziet er proper uit.
In de week word de wagen uitgelezen, daar ik geen uitleesapparatuur heb.
Gr
Handrem: 20 keer per dag voor > 300.000 km en 16 jaar: Die is op. Kijk er maar eens onder of de kabel nog beweegt/aangespannen wordt, maar ik denk dat je aan een nieuwe module moet.
Motor: We lezen de codes wel.
To err is human, not to err is divine.
Hallo iedereen,
Ondertussen wagen uitgelezen. Enige fout zat in de motor p0299..
Ik veronderstel de magneet klep.
Met handrem kreeg hij geen communicatie dus vandaar geen foutcodes uit kunnen lezen.
Iemand raad?
Gr Max
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Met welke apparatuur heb je uitgelezen? De officiële Citroën diagnose apparatuur?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Beste,
Uitgelezen met Maxicom. Heb geen Citroën app voor handen.
Mvg Max
Die P0299 zegt alleen dat de turbo druk te laag is, maar nog niet waarom.
Het kan zijn dat de electro klep die het vacuum aanstuurt defect is, die zit aan het einde van het vacuum slangetje.
To err is human, not to err is divine.
Hallo iedereen,
Normaal gezien handrem morgen gemaakt. Kabels waren nog oke, de verdeler was afgebroken. Voor €37 een nieuwe kabel incl verdeler gekocht.
Morgen weet ik er meer over te zeggen gezien ik overga tot herstelling.
Toevallig iemand een stuknr van de vacuum/magnetische klep van de turbo? Zie foto
Alvast super bedankt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr Max
Totaal aantal Berichten: 10277
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoi Max. Kun je de foto plaatsen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo iedereen.
Handrem gemaakt. Viel goed mee qua werk. Spijtig genoeg had ik geen brug ter beschikking dus dan maar al liggend op de grond..
Was geklaard op een kleine 2u, gezien de handremmotor onder de bestuurderszetel zit.
Niemand stuknr van vacuümpomp voor aansturing turbo?
Gr Max
jantje1948 schreef:Hoi Max. Kun je de foto plaatsen?
Hey. Welke foto? Gr
Onderdeelnummer magneetklep turbo sturing 1618JC
Is het pijpenwerk met aansluitingen achter de turbo naar het inlaatspruitstuk dicht ?