1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Reddingsoperatie Ganache 3.0V6 benzine!
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 12:23 PM

Beste mensen,

Ik ben hartstikke nieuw hier en Sinds gisteren trots bezitter geworden van een heuse Citroen C6 3.0V6 Exclusieve met benzinemotor.

Ze is uitgevoerd in de kleur Ganache en bovendien een vroeg 11-08-2006 exemplaar.
Vele jaren terug bij de bezitter ervan aangegeven dat als ze ooit van eigenaar zou gaan wisselen, ik het leuk zou vinden om daarvan als eerste op de hoogte te worden gesteld. Want wie is er als autoliefhebber nu niet geïnteresseerd in dit stuk rijdende automobielhistorie.

Belofte maakt schuld, want alhoewel bij mij al enigszins in de vergetelheid geraakt kwam daar recent, ná 13 jaar, tóch hét moment dat de auto een nieuwe bestemming moest krijgen. Hij stond namelijk al jaren vrijwel onaangeroerd in de tuin, slechts sporadisch van z’n plaats komend voor oa. de jaarlijkse beurt, de APK en heel af en toe de benen strekken. Het verklaart de lage kilometerstand van net even 162000km´s.

Hier komt ook dan meteen de gespleten persoonlijkheid van dit exemplaar boven water…  Technisch minutieus bijgehouden, optisch tegen het verwaarloosde aan….  Werk aan de winkel dus. De foto’s spreken voor zich….

Technisch volledig dealeronderhouden neemt in dit geval niet weg dat er tóch een probleempje is dat we nog moeten oplossen.

Na het vervangen van een volledig dode accu heb ik geen zichtbaar navi/info display en radio meer. (deze piept alleen nog maar)

Hier moeten we dus zeker nog induiken want zonder dit display valt er weinig te bedienen…...

Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 12:31 PM
  [ # 1 ]

.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2787.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 12:32 PM
  [ # 2 ]

.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2780.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 12:33 PM
  [ # 3 ]

.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2791.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 12:34 PM
  [ # 4 ]

.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2784.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 12:35 PM
  [ # 5 ]

.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2777.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 12:36 PM
  [ # 6 ]

.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2775.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2024 02:08 PM
  [ # 7 ]

lijkt er dus op dat de harddisk niet meer wil spelen.
eruit halen en kijken of je met een windows computer de harddisk weer aan de praat krijgt (detecteren en repareren)
een andere manier is de systeem cd gebruiken en de unit kompleet reinistaliseren
je bent dan wel alle settings van de auto kwijt als je die al eens hebt opgeslagen
dan word namelijk de hardisk opnieuw geinistalisererd en geconfigureerd

Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 02:54 PM
  [ # 8 ]

Ahh oke Andre. Zó had ik m nog niet bekeken…..

Ik zag er zo snel alleen een BeNeLux cd inzitten trouwens…..  De originele installatie CD echter….....

Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2024 05:47 PM
  [ # 9 ]

Hadden de augustus 2006 C6-en niet al een harddisk of heb je nog een origineel RT3 systeem met CD wisselaaar in de kofferbak

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 maart 2024 06:23 PM
  [ # 10 ]

Augustus 2006 had zeker nog een RT3.

Als de Navi piept: Dat ding heeft een CD nodig om op te starten , want de config zal wel weg zijn. Er zit wel een batterij in de navi, maar die houdt het nooit zo lang vol.
Als je er een CD in stopt ( systeem of systeem update), dan moet je de motor laten lopen om het te updaten of te laden. Niet echt handig.
Daarna heb je nog een navigatie CD nodig om hem te gebruiken.
Ik denk dat ik nog wel wat schijven hebt als je wilt lenen, stuur dan maar een PM.

Je kunt eens kijken naar een ombouw naar een RT4 of dan meteen een RT5, maar dan moet je het scherm ook wisselen.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 08:49 PM
  [ # 11 ]
andre.smulders schreef:

Hadden de augustus 2006 C6-en niet al een harddisk of heb je nog een origineel RT3 systeem met CD wisselaaar in de kofferbak

Vrijwel zeker nog RT3 met wisselaar in de koffer…

Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 08:50 PM
  [ # 12 ]
Citroensmgz schreef:

Augustus 2006 had zeker nog een RT3.

Als de Navi piept: Dat ding heeft een CD nodig om op te starten , want de config zal wel weg zijn. Er zit wel een batterij in de navi, maar die houdt het nooit zo lang vol.
Als je er een CD in stopt ( systeem of systeem update), dan moet je de motor laten lopen om het te updaten of te laden. Niet echt handig.
Daarna heb je nog een navigatie CD nodig om hem te gebruiken.
Ik denk dat ik nog wel wat schijven hebt als je wilt lenen, stuur dan maar een PM.

Je kunt eens kijken naar een ombouw naar een RT4 of dan meteen een RT5, maar dan moet je het scherm ook wisselen.

 

Mmmm ja heel erg bedankt voor het aanbod. Zodra ik aan de gang ga meld ik me even

Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 08:59 PM
  [ # 13 ]

Overigens heb ik totaal geen beeld op het display….  Kan ik de initialisatie dan wel uitvoeren?

Of anders, als ik de systeem disc erin doe krijg ik dan meteen weer beeld?

Behalve af en toe heel even de radio die speelt en ook piept zit er namelijk weinig leven in het systeem….help

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 maart 2024 09:54 PM
  [ # 14 ]

Dat is nuttige informatie:
Als je radio speelt dan werkt de RT3, want anders heb je ook geen radio. Dus hoef je het systeem waarschijnlijk niet nieuw te laden.
Als hij bij het spelen van de radio om de paar seconden biept dan zit er een fout in de configuratie: Je moet met diagbox en het VIN nummer in de RT3 configureren, bij het opstarten meldt de RT3 zich aan bij de BSI en als de VIN niet klopt dan krijg je die beeps.. Soort anti diefstal…

Je hebt helemaal geen scherm: Dan moet je eigenlijk eerst met diagbox kijken of het scherm wel werkt en of het goed geconfigureerd is, want als er het verkeerde scherm geconfigureerd is dan doet hij niks.
Kan ook zijn dat iemand er een willekeurige RT3 in heeft gestopt ( of zelfs een andere navigatie unit) , dan werkt de config niet.
Heb je de RT3 er al eens uitgehaald ? Met een foto van de achterkant en het label bovenop kunnen we je wel vertellen wat het is.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Monsieur Ganache
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-02-2024

Gepost: 01 maart 2024 11:05 PM
  [ # 15 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police
Voor zover ik weet is er nooit iets uitgehaald en/of opnieuw weer teruggeplaatst….  En al helemaal geen ander scherm….

Ik kom weer online als ik dit probleem oppak.  Maak ik even een filmpje oid.

Tot zover enorm bedankt voor het meedenken .

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook