2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Benzinepomp
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 maart 2024 06:40 PM
  [ # 16 ]
Mr DS schreef:

Volgens de boeken heeft de perfo 6.2 en de D11 6.5

Compressie-einddruk of compressieverhouding? Want dat zijn natuurlijk twee verschillende dingen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 08 maart 2024 08:54 PM
  [ # 17 ]

Volgens mij gaat dat over verhoudingen.

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 394
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 09 maart 2024 12:36 AM
  [ # 18 ]

@ Jantje 1948 daar zou je heel goed gelijk mee kunnen hebben. Dat is het enige wat ik nog niet gecontroleerd heb.
Ik had het al wel overwogen, maar gezien mijn eigen bouwjaar 1948, kan ik soms ook wel eens iets vergeten.
Een van die dingen is waar wees die cilinder een nu toch naar toe (rotor)
Als dat fout staat dan zijn ook de bougiekabels niet correct aangesloten.

De hamvraag is dan waar wijst de rotor naartoe als de eerste cilinder op BDP staat? Als je de gradenboog als uitgangspunt neemt dan wijst hij nu naar ergens tussen de 185 en 190 graden maar ik ben vergeten hoe het origineel stond.
Wie weet het?

De compressie waarden uit het boek zijn de verhoudingswaarden en de door mij gegenereerde cijfer zijn de meetwaarden op de respectievelijke cilinders via het bougie gat gemeten.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 maart 2024 08:34 AM
  [ # 19 ]

Als je cilinder 1, die dus aan de vliegwielkant zit, op BDP zet dan moet je er voor zorgen dat de rotor wijst naar het punt op de verdeelkap waar de bougiekabel van de eerste cilinder op zit. Dan met de wijzers van de klok mee: 1-3-4-2

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 394
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 09 maart 2024 10:18 AM
  [ # 20 ]

Bedankt waterman maar op zich staat dat allemaal correct mijn vraag was dan ook waar moet de tip van de rotor naar toe wijzen? naar het blok toe of juist van het blok af, als je zelf naast de auto staat en haaks naar het blok kijkt.

Bij mij wijst de rotor nu van het blok af en iets zegt mij dat het andersom moet zijn, dus naar het blok toe wijzend.
Wie het weet mag het zeggen.

Ook nog een andere vraag; welk type bougies gebruiken jullie?
Bij mij zitten er nu NKG B6S met korte schacht in, zijn dit de juiste?

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 maart 2024 10:35 AM
  [ # 21 ]

Naar het blok wijzend idd. Het mooiste zo zijn als de rotor letterlijk in de richting van cilinder 1 wijst als deze in bdp staat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 maart 2024 01:20 PM
  [ # 22 ]

Maar dan moet je wel controleren of allebei de kleppen van cilinder 1 gesloten zijn. Oftewel, eind compressieslag.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 maart 2024 01:39 PM
  [ # 23 ]

Idd Jan. Even het kleppendeksel er af dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 maart 2024 02:27 PM
  [ # 24 ]

En waar die rotor naartoe wijst aan het eind van de compressieslag van 1 is niet belangrijk. Als het maar naar de goede bougiekabel is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 maart 2024 07:19 PM
  [ # 25 ]

Dat klopt natuurlijk, maar als het zo kan als ik het beschreef klopt het net ff meer Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 maart 2024 10:57 AM
  [ # 26 ]

Smile

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook