2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
relais startmotor
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 maart 2024 11:23 AM
  [ # 16 ]

Hi Ed,
dan is het toch niet logisch dat het aan het contactslot ligt?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 maart 2024 04:22 PM
  [ # 17 ]

Rijdt het ding heet en kijk of het starten met de sleutel niet gaat. Nu onder de kap met het rode stekkertje direct op de accu pluspool kijken of het nu WEL werkt: Ja? dan is je contactslot stuk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 13 maart 2024 11:15 PM
  [ # 18 ]

Dit lijkt me de meest praktisch test, zonder dat er gesleuteld moet worden.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 13 maart 2024 11:17 PM
  [ # 19 ]
guznax schreef:

Hi Ed,
dan is het toch niet logisch dat het aan het contactslot ligt?

Als ik je verhaal zo lees dan verwacht ik niet dat het aan het contactslot ligt maar de test die Bogaard beschrijft is in mijn beleving de manier om het definitief uit te sluiten.

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 16 maart 2024 09:52 PM
  [ # 20 ]

En draait de startmotor bij warme motor zoals aangegeven door medelid @boogaard ?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 17 maart 2024 02:34 PM
  [ # 21 ]

Hi,
nog geen tijd gehad om te testen.
auto staat in de stalling.
komend weekend ga ik er heen.
ik laat het weten!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 27 maart 2024 09:44 AM
  [ # 22 ]

Hi,
Gisteren nog een keer getest.
Ik ben eruit. Het is sowieso niet het contactslot.

Als bij een warme motor de koelventilator aan staat en je start hem terwijl die nog draait, dan komt de bendix niet goed uit.
Het lijkt erop dat de accu niet sterk genoeg is. Wat denken jullie?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 27 maart 2024 09:49 AM
  [ # 23 ]

Nog een andere vraag:

Nadat de auto in de winter een poos buiten heeft gestaan blijft de plafond verlichting branden. (Hiervoor schakelde hij wel netjes uit).
De deurcontacten heb ik alle vier vervangen. Dat kan ik nu uitsluiten.
Aan het lampje zelf zie ik niks vreemds. Aan de plafond schakelaar zie ik ook niks geks.
Weten jullie waar ik het euvel kan vinden?

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 27 maart 2024 09:49 AM
  [ # 24 ]

Alleen bij warme motor? Dan is de inwendige weerstand van de motor lager.
Denk dan eerder aan slechte massa of plus.
Kun je de startmotor met een kabel rechtstreeks van de accu testen. Gaat hij dan wel normaal rond.
Massa op versnellingsbak zit goed vast?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 27 maart 2024 10:04 AM
  [ # 25 ]

Hi Jaap,
Het verschil zit hem in de koelfan. Zonder draaiende koelfan start hij perfect.
Met koelfan aan ratelt de bendix.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 27 maart 2024 10:05 AM
  [ # 26 ]

Waar zit die massa?
Gewoon in het zicht bovenop?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2024 10:26 AM
  [ # 27 ]

gewoon de kabel volgen vanaf de minpool. Indien het de originele dunne kabel is zou ik die vervangen door een dikke!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 27 maart 2024 10:27 AM
  [ # 28 ]

Ergens heeft de combi koelfan en startmotor te veel spanningsval.
Massa, aansluitingen, of je koelfan trekt heel veel stroom, wellicht ook door slechte +/-.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2024 10:29 AM
  [ # 29 ]
guznax schreef:

Nog een andere vraag:

Nadat de auto in de winter een poos buiten heeft gestaan blijft de plafond verlichting branden. (Hiervoor schakelde hij wel netjes uit).
De deurcontacten heb ik alle vier vervangen. Dat kan ik nu uitsluiten.
Aan het lampje zelf zie ik niks vreemds. Aan de plafond schakelaar zie ik ook niks geks.
Weten jullie waar ik het euvel kan vinden?

dan zal de scahekeldraad ergens tegen de massa aanliggen. Waarschijnlijk door vocht gaat dan je lamp aan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2024 10:30 AM
  [ # 30 ]
Jaaps schreef:

Ergens heeft de combi koelfan en startmotor te veel spanningsval.
Massa, aansluitingen, of je koelfan trekt heel veel stroom, wellicht ook door slechte +/-.

dat denk ik ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook