1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
O-ringen hydractiefklep
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 11 maart 2024 08:01 AM

Heeft er iemand een plaatje waarop staat hoe de veertjes ed in de hydractiefklep zitten.
Bij demonteren vloog er iets weg Sad

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 11 maart 2024 05:27 PM
  [ # 1 ]

Beste Jaap,

Kijk even bij : .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) onder electrovanne ( regulateur de raideur ). Daar staat het in kleur afgebeeld.
Mocht het niet het geval zijn , ik heb wel ter beschikking.

 

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 11 maart 2024 07:21 PM
  [ # 2 ]

Dank!

Gevonden en opgeslagen

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 13 maart 2024 08:11 AM
  [ # 3 ]

Ik wil graag die O-ringen van de hydractiefklep vernieuwen.
Heeft iemand een adres waar je als particulier die dingen kunt kopen?

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 16 maart 2024 09:47 PM
  [ # 4 ]

Ik ken hier in Duitsland ook geen adres. Ik moet bij mijn auto ( Xantia ) het achterste hydractive ventiel uitbouwen en de O-ringen vernieuwen.
De maten van de groeven en de ringen heb ik wel en als materiaal NBR 90 graden gebruiken.
IK ga op zoek en zodra ik deze gevonden heb , meldt ik mij weer.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 maart 2024 11:50 AM
  [ # 5 ]

Ik had ook een keer o ringen nodig. Even gegoogled en dan kom je wel een paar zaken tegen. Ik ben helaas vergeten welke ik gevonden had.
Googlen op o ringen

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 17 maart 2024 02:12 PM
  [ # 6 ]

even met Duursma bellen (diverse vestigingen in nederland) die hebben (bijna) alles

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 maart 2024 05:18 PM
  [ # 7 ]

Deze calculator van Eriks is overigens heel handig om een passende O-ring te vinden bij de betreffende toepassing: https://oringcalculator.eriksgroup.com

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 17 maart 2024 09:56 PM
  [ # 8 ]

Die O-ringen van hydractief soleniede hebben nogal een rare maat
1.45 x 7.1
1.25 x 6.5

Dat is zo niet te krijgen. Maar een beetje in de buurt zoeken.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3538
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 maart 2024 10:44 PM
  [ # 9 ]

6.5 x 1.25 is een courante maat,  ( meestal wordt e maat van o-ringen opgegeven als binnendiameter x ring dikte ) buitendiameter 9mm.
7.1 x 1.45 is niet courant, dan moet je naar 7 x 1.5 gaan, dat is courant. je binnendiameter is dan 0.1 mm kleiner, en de buitendiameter in beide gevallen exact 10 mm. Ik denk dat dat wel gaat werken.

NBR is een prima keuze.
FPM (ook Viton genaamd) heeft wel betere temperatuur eigenschappen en kan beter tegen LHM ( maar dat merkt je pas na 20 jaar) en je zit daar toch niet bij de uitlaat en z’n warmte uitstraling. e LHM zelf wordt wel heet maar niet zo heet dat jeFPM nodig hebt. 
Het voordeel van NBR is dat het beter werkt bij een glijdende afsluiting dan FPM, de “loopeingeschappen” zijn beter.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 17 maart 2024 11:28 PM
  [ # 10 ]

De vermelde maten zijn de groefmaten, niet de O-ringen maten.
Overigens heb je drie O-ringen nodig voor de groefmaten:
1,45 x 7,1 mm
1,50 x 21,0 mm
1,25 x 6,50 mm.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3538
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 maart 2024 03:47 AM
  [ # 11 ]

Volgens de doc van Xantia007 heb je dan o-ringen nodig van:
6.5 x 1.5
6.75x 1.78
17.17 x1.78
in mm

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 18 maart 2024 10:42 AM
  [ # 12 ]

Die maten van Klever 33 kloppen, die laatste van Peter zijn de dimension joints.

7.0 x 1.5 heb ik in NBR 70
21 x 1.5 in NBR 9-

Dit zijn de 2 statische afdichtingen

De 1.25 x 6.5 is lastig te vinden, en dit is de afdichting van het zuigertje.

Ik heb daar nu 6.07 x 1.27 in Viton voor besteld.

Twijfel wel n beetje. Kan ook de oude ringen > 30jr hergebruiken. Maar inwendige lekkage zie je niet zomaar

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 20 maart 2024 09:33 PM
  [ # 13 ]

Om die o-ringen te plaatsen moet die hydractief klep wel uit elkaar. Dat lukt nog niet. Iemand een tip

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 24 maart 2024 04:09 PM
  [ # 14 ]

Ik moet het het hele spul nog uitbouwen. Dan zal ik wel voor hetzelfde probleem staan.

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 27 maart 2024 10:59 PM
  [ # 15 ]

Ik wil die hydractiefkleppen even testen.
Heb ik daarvoor een accu nodig met veel amperes?
Spoel geeft weerstand van 450 ohm. Zou goed moeten zijn. Maar 12 volt dc erop gebeurt er niets

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook