Onderdelenlijst en elektrische schema’s - te hoge spanning en vervangen radio
Georg V.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 12-03-2024

Gepost: 18 maart 2024 11:46 AM

Hallo,

Ik bezit een Jumpy uit 2014 (Type X, Variant UAHZ, uitvoering 8 met een RH02 Diesel motor van 94kW)
Er wordt soms gerefereerd naar “CITROËN Jumpy II Van 2.0L Diesel 128 PK” bij de onderdelenhandelaars.

Ik heb deze nog maar enkele maanden en zal wellicht enkele onderdelen dienen te vervangen.

Van de wagen heb ik geen onderdelenlijst en ook geen elektrische schema’s. Ook van de radio is er weinig terug te vinden in de handleiding. “Kan iemand mij daaraan helpen?”

Tot nu toe nog geen echte problemen gehad op de koplampen na. Beide zijn al eens gesprongen (H4, dimlicht)
Bij nameten van de spanning gaat deze na opstarten naar 15,08V. Dat vind ik persoonlijk wat veel.
Iemand ervaring met de alternator/batterijspanning bij deze reeks Jumpy’s (Diesel 07.2011- 04.2016; bouwjaar 2014).
Is dit een normale spanning of gewoon te hoog? De accu zal dit wellicht ook aan de hoge kant vinden.

Omtrent de alternator. De modellen op het internet (Bosch en Valeo genomen) spreken steeds van een B+(M8) en COM aansluiting. Ik ga ervan uit dat B+ rechtstreeks van de batterij komt (met M8 moer), van een COM aansluiting heb ik nog nooit gehoord. Iemand een idee? Er wordt ook steeds gemeld dat het een model zonder vacuumpomp betreft (wellicht wordt deze op een andere plaats in de wagen opgewekt)

Ik heb ook plannen om de 1 DIN radio te vervangen. Bij wijze van test rijd ik nu al 2 weken zonder deze radio (klassieke, standaard radio) en dit zonder problemen (het display op het dashboard werkt goed, de bediening ervan ook. Ook de alarmen komen door. Zonder rijden lijkt geen invloed te hebben om deze wagen zonder enige toeters en bellen op en rond het stuur)

Zo te zien is er heel weinig aangesloten op de bestaande CD-radio (GND, 12V accu, 12V ACC en de Canbus met 2 draden). Met de Quadlock connector afgekoppeld ondervind ik geen problemen met de wagen. De 15V weerhoudt mij nu om de andere 2DIN al in te bouwen.

Misschien wat veel voor een eerste post op dit forum. Maar mocht iemand mij in de juiste richting kunnen helpen zou ik dat ten zeerste appreciëren. Vooral de elektrische schema’s kan ik op dit ogenblik goed gebruiken.

Vele groeten en alvast bedankt!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook