9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
Pluriel houdt in. Hulp gevraagd
Jaaps
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 551
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 08 juni 2024 05:50 PM
  [ # 121 ]

Nou, ik wordt er een beetje gek van. Dynamo vervangen, geen enkele verandering, maar 1 extra erbij: storing voeding componenten oid, maar de gasklepsensor doet t nu niet meer en de auto gaat in noodloop.
Ik heb even de stekkers en zekeringen uit de bsm gehaald, die waren aan 1 kant wat geoxideerd(zekeringen), maar verder niets bijzonders. Nu ff geen tijd, maar of de dynamo werkelijk kaduuk was…

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 09 juni 2024 08:47 PM
  [ # 122 ]

Niet werkende gasklepsensor : meestal is de boosdoener het gaspedaal. Met Lexia funktietest = 0 - 100% uitvoeren en de spanningen van klem 1 en 2 meten.
Kan Lexia geen spanningen meten dan zelf doorvoeren als volgt waarbij ik de meest voorkomende waarden neem.

Gaspedaal in ruststand
Klem 1 en massa : tussen 0,3 - 0.6 Volt
Klem 2 en massa : tussen 0,15 - 0,3 Volt = 50% van 1 = controlefunktie
Gaspedaal geheel ingetrapt
Klem 1 en massa : 3,5 - 4.0 Volt
Klem 2 en massa : 1,75 - 2.0 Volt. = 50% van klem 2 = controlefunktie
Bezetting als volgt :
Klem 1 is uitgangsspanning 1
Klem 2 is uitgangsspanning 2
Klem 3 is voeding 5 Volt
Klem 4 is massa.

Profiel  
 
Jaaps
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 551
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 13 juni 2024 08:42 AM
  [ # 123 ]

@Klever33: Even over de lambdasondes. ALs ik meet zie ik de 1e continu van arm naar rijk springen met bijbehorende voltage. De 2e, na de kat, blijft veel constanter.
Stel dat er 1 kapot is. Welke zou dat zijn en hoe te meten

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9214
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 juni 2024 08:56 AM
  [ # 124 ]
Jaaps schreef:

ALs ik meet zie ik de 1e continu van arm naar rijk springen met bijbehorende voltage. De 2e, na de kat, blijft veel constanter.

Welke spanningsvariaties meet je op de 1e en de 2de sonde?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jaaps
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 551
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 13 juni 2024 09:02 AM
  [ # 125 ]

Lexia zegt 780 volt. Ik vermoed dat dat 0.7 of 7 is. De 1e sensor varieert dan naar 200. Maar sterk schommelend

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9214
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 juni 2024 09:29 AM
  [ # 126 ]

De 1ste sonde varieert dus tussen zeg maar 0,2 en 0,8 Volt.

Dat is volgens mij gewoon normaal gedrag, zie ook het verhaal van Hella over de werking van lambdasondes.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook