2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hevig inhouden 2.0 BlueHDi
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 juni 2024 03:13 PM
  [ # 16 ]

Vanwaar dit plaatje, wat zou het te maken kunnen hebben met je hierboven beschreven probleem?

Je laat hier zo te zien het diff zien dat in je versnellingsbak zit….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 23 juni 2024 05:38 PM
  [ # 17 ]

Omdat ik dat onderdeel op een oude rekening voorbij zag komen en ik ontdekte wat olie lekkage thv de versnellingsbak.
Staat even los van de storing.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juni 2024 06:47 PM
  [ # 18 ]

Nr. 1 is de oliekeerring.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 23 juni 2024 07:00 PM
  [ # 19 ]

op de rekening staat carter ring en het nummer 9822498280
Maar het is wel een olie keerring.
Ik denk dat ik toch meer weer eens met de Dealer moet praten want na net een jaar daar olielekkage! Hedin Automotif, ik heb er geen hogen pet van op!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juni 2024 11:27 AM
  [ # 20 ]

Nee, dat is niet zoals het hoort.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 25 juni 2024 09:10 PM
  [ # 21 ]

Bij het Delphi common rail werken enige dingen anders als bij Bosch commonrail.

jouw opmerking : brandstofdruk regelklep. De klassieke regelklep in het opvoerpomp gedeelte zoals bij een mechanische lijn - of roterende inspuitpomp heeft Delphi commonrail niet.

De h.dpomp heeft een kogelventiel wat opent als de druk 2100 bar overschrijdt en is een beveiliging dat het pomphuis niet scheurt. De max. werkdruk ligt bij ca. 1600 bar.
De pomp bestaat uit twee delen : interne schottenpomp ( opvoerpomp ) en hogedruk pomp naar het aloude DPA systeem.
De opvoerpomp bereikt een druk van 6 bar en perst de brandstof in het verdelerhuis van de hogedrukpomp.
De hoeveelheid te verpersen brandstof door de opvoerpomp in de hogedruk pomp wordt geregeld door een doseringsventiel en heet IVM en zit op de h.d.pomp.
Dit ventiel wordt aangestuurd door de motorcomputer met een getaktete spanning en heeft een variabele ampere sterkte.

De inhoud van de h.d.rail is ongeveer 10cm3. Als IVM te lang wordt aangestuurd, dus een te hoge ampere sterkte bereikt, gaat IVM dicht en valt de druk geheel weg. De opvoerpomp pomt de overtollige brandstof direkt in de retourleiding. In de diagnose is niet de spanning doorslaggevend, maar de gemeten stroomsterkte en de daarmee samenhangende tijd door de motorcomputer.

De drie grote parameters voor de motorcomputer zijn: toerental / stand gaspedaal / gewicht aangezogen lucht.
Hieruit volgt dat gaspedaal en luchtmassameter LMM het euvel mede veroorzaken/versterken kunnen.
Waarschijnlijk is LMM niet analoog, maar stuurt een frequentieel signaal naar de motorcomputer. Het komt nog al eens voor dat de LMM in het toerentalgebied 2500 t/min. en hoger lijdt aan signaalvervalsing door vervuiling. Vervuiling is in de hittedraad ingebrand en met remmnreiniger oid zo goed als niet schoon te krijgen.

Een gaspedaalsignaal met kortstondige spanning uitschieters is een kandidaad.

Dan zijn er nog wel wat kleinere correctie faktoren, waarvan ik denk die zijn in orde.

Als al het bovenstaande het niet is, kom ik toch weer bij injektoren uit.

Meedenken is wat ik kan doen, de auto heb ik er niet bij.

 

 

 

 

 

 

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 25 juni 2024 09:56 PM
  [ # 22 ]

Die LMM was eigenlijk ook mijn eerste gedachte en had deze al eens schoongemaakt met dus remmenreiniger! Dat zag ik namelijk op Youtube! maar jij zegt dat dit dus niet helpt?

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 25 juni 2024 10:53 PM
  [ # 23 ]

Toen de LMM op de markt kwam heb ik net als veel andere collega`s gedacht en gedaan met remmenreiniger de hittedraad schoon maken. Korte tijd later stond de klant weer in de werkplaats met dezelfde klacht of vergelijkbare verschijnselen. Aldoende leert men dat het heel vaak niet funktioneert.

Het kan ook nog een elektrische storing zijn in kabelwerk oid. en kan moeilijk te vinden zijn.
Een voorbeeld is de auto van mijn vrouw. Is een Seat 1.6TDI. Had een hele tijd last van plotseling een keer afslaan, een grotere of kleinere hik. Uitlezen : geen storingscodes, geen niet bevestigde foutcodes enz. We zijn onderweg en plotseling valt de motor stil, opnieuw starten en weer lopen. Vervolgens naar huis gereden en bij het vasthouden en bewegen van een bepaald gedeelte van de kabelboom, valt de motor stil.
Oorzaak gevonden en dit kabeldeel vernieuwd en tot nu storingsvrij.

En wat YouTube betreft: daar zijn veel handige harrys onderweg, hebben wel de klok horen luiden maar weten vaak niet waar de klepel hangt.

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 25 juni 2024 11:03 PM
  [ # 24 ]

De LMM heb ik net dan toch maar besteld.

deze pomp zit er in bij mij sinds mei vorig jaar!

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 15 augustus 2024 11:41 AM
  [ # 25 ]

Nog even een update over de DS5, deze is de deur uit en is vervangen door een C3 van 2019!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook