

Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 18-04-2023
- ID/DS ID19B
Update:
Alles nu nagelopen. sabo en veercilinder afgekoppeld. Ik stel vast:
- de veercilinder is soepel
- De stabo is soepel
- de linker halve voortrein loopt voor een groot deel soepel, maar heeft een zwaarder gebied beginnend op ca 1/4 van hoogste stand af tot hoogste stand. Duidelijk waarneembaar maar nog gemakkelijk doorheen te drukken. Dit is in onbelaste toestand, dus dit kan zo maar eens veel duidelijker zijn als er kracht op staat….
Dat laatste zal het dan wel zijn.
Nu strategie bepalen: De boel er uit of het DS-TT versnellingsbak olie concept toepassen….. Wie heeft doorslaggevende ervaring om het laatste niet te doen?
Als reactie op vorige bericht. Het strak zitten is inderdaad niet continu. Het wisselt af inderdaad. Ik zal de lassen even bekijken al is het zicht beperkt met motor on de auto. Wat ik tot nu toe zie is net zprgelijk. Wel een gekke spetterige las. Hebben ze dat in de fabriek gedaan of was er al eens een beun bezig.
Idylla, ID19B de l’annee 1967, Un schnouck comme aucun autre.





























Totaal aantal Berichten: 10552
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat van die lassen is moeilijk te constateren. Ik heb meen ik wel eens gelezen dat je het beter ziet als je de lassen insmeert met een kwastje petroleum.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.