C5X met storing vanuit stuurkolom
Nick Verhoeven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 22 juni 2025 08:52 AM

Beste lezers,

Ik ben sinds een jaar eigenaar van een C5X. Eigenlijk een fijne auto, maar elektronisch gezien toch wel wat storingen gehad door de tijd heen. 1e keer elektrisch laden, kreeg ik de lader er niet meer uit. Kofferbak gaat niet altijd meer dicht (vooral als ie langere tijd heeft open gestaan), Keyless entry werkt niet altijd. Soms deed mijn cruise control het niet. Na het herstarten van de auto was dit opgelost. Maargoed, dit zijn niet de grootste problemen.

Echter een paar weken geleden wilde ik naar mijn werk rijden en deden mijn knipperlichten het niet meer. Wat bleek, alles vanuit de stuurkolom en ook de poken werkten niet meer. Vooral de knipperlichten zijn toch wel een must.
Vrij direct de auto naar Nefkens in Den Bosch kunnen brengen, want dit zou een een veiligheidsissue zijn, dus voorrang wat betreft het onderzoek. Helaas door de drukte alsnog een paar dagen kunnen wachten op de auto. Ze konden niet echt iets vinden, maar hebben enkel de storingen verwijderd uit de loglijst. Naar huis rijden ging goed, maar wederom na een uur alweer deed de aansturing het weer niet. (Op dat moment regende het wel hard). Al lijkt het niet altijd gerelateerd te zijn aan nat weer.

Nu heb ik met drie vestigingen contact gehad, overal is het druk, het is een lastige spookstoring, maar ik wil dat dit probleem zsm wordt opgelost. Vandaar hoop ik hier goede input te krijgen.

Ik heb zelf ook al wat gezocht met chatgpt. https://chatgpt.com/share/6857dfc8-0b2c-800c-96cd-9272cf340f62

Kan iemand mij de juiste kan op helpen?

Mvg,

Nick

Profiel  

Gertjan_R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

- C5 C5 Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
- C5 X PLUG-IN HYBRID 225 SHINE PACK
Gepost: 23 juni 2025 09:41 PM
  [ # 1 ]

Beste Nick,
Niet geschoten altijd mis.
Er zit een kleine “12V-accu voor accessoires” in de middenconsole tussen de voorstoelen. (handleiding pag.5-6)
Heeft die nog voldoende spanning?

mvrgr
Gert-Jan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook