Kachelventilator vervangen, maar hoe uitbouwen?
OscarB C3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 27 juni 2025 09:46 AM

Goedemorgen allen,

Net nieuw op het forum voor deze vraag. Ben geen autotechnicus (helaas in dit geval) maar probeer graag dingen zelf eerst om te kijken of ik iets zelf kan repareren.

Het volgende; C3 uit 2013 1.2 VTi waarin er plotseling geen enkele luchtstroom meer plaatsvindt. Het display werkt nog goed, is ook te bedienen, zonder dat er iets gebeurd.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
-heb (nog?) geen middelen om iets door te meten:
-Zekeringen optisch gecontroleerd;
-kachelweerstand vervangen, zonder effect. Merkte wel dat deze direct warm was nadat ik de motor gestart had en na een paar seconden weer uitgezet had. Maar weet niet of dat normaal is.
-Mbv YouTube filmpjes zou een conclusie kunnen zijn dat de kachelventilator defect is. Echter, het uitbouwen ervan is nu het probleem. Ik zie de ventilator wel zitten aan de bestuurderskant. De kachelweerstand eruit halen was al een puzzel, maar de ventilator die drie keer zo groot is wordt zeer lastig zonder het dashboard eruit te halen. Ik zie wel twee schroeven die het dashboard onder de stuurkolom vast houden, maar vervolgens zit er wel wat beweging in, maar goed loslaten doet ie niet.

Dus iemand een idee of filmpje om dit aan te pakken? YouTube heeft wel wat filmpjes over dit probleem maar die gaan over óf Engelse auto’s met stuur aan de rechterkant dus meer ruimte links óf eerste model c3 óf Pluriel.

Hoor graag van jullie.

Groet Oscar

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook