Minder werk aan een 69’er carbu, en de meeste mensen vinden het klassieke dashboard mooier. Ik hoop voor je dat het een echte Pallas is.
Succes met je project !
To err is human, not to err is divine.












































Totaal aantal Berichten: 25726
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LoMax schreef:En ja hoor, nog een foto van de motor uitvergroot, je kan het al raden: carb! Dus kan het bouwjaar wel kloppen. Al de rest niet, waar ben ik aan begonnen….
gewoon stug volhouden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Op de documenten en inschrijving staat Pallas, voor wat dat waard is. Alhoewel ik voorstander ben van eenvoud, en vooral geen extra gaatjes in de nieuwe deuren om al die lijstjes vast te zetten. Binnenkort eens uitzoeken wat het meest/minst geliefd is, carb of inj, (half)automaat of manueel, maar voor de rest inderdaad gewoon doorbijten. Zodra ik hem in huis heb, volgen de foto’s…
Die lijstjes zou ik vastplakken, dat roest niet en je hoeft geen gaatjes te maken. Als er Pallas op de inschrijving staat dan zou ik me geen zorgen maken, dan heb je een “echte” Ook makkelijk te zien aan de vloerbedekking, die van een Pallas is een paar centimeter dik.
Een 5-bak met carburateur is wel de makkelijkste in onderhoud als je alles zelf wilt doen en de minst kostelijke in onderhoud.
Qua waarde doet een BVH het tegenwoordig beter, na jaren in vergetelheid te zijn geraakt.
21 is de “beste” motor, qua vermogen en duurzaamheid.
To err is human, not to err is divine.





























Totaal aantal Berichten: 10614
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat bij verpalassen ook vaak vergeten wordt zijn de hendeltjes waarmee je de motorkap opent. Las dat metalen oogjes zijn is het geen originele pallas.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dubbelzijdige kleefband van een goede kwaliteit voor de lijstjes, dat zal het dan worden, goede tip. En nu maar duimen dat die oogjes van de motorkap de juiste zijn…














































Totaal aantal Berichten: 43439
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat werkt niet. De smalle lijstjes diende te plakken met “plakruitenbandkit” van 3M.
https://www.techniekwebshop.nl/3m-plakruitenbandkit-8mm-08611-geen-uithardingstijd.html
Dit spul kun je uitrekken en perfect in de lijstjeswerken waarna het waterdicht en serieus goed vasthoudt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat ziet er inderdaad geschikt spul uit. Bestaat in 6, 8 en 10mm, en dan begint de twijfel, welke, of gewoon één van elk?
dubbel gepost,pff














































Totaal aantal Berichten: 43439
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
8 of 10. Het spul is super flexibel. Je knipt een stukkie van 20 cm af en dat rek je uit. Dat wordt een dunne sliert, die prop je op en in je sierlijstje en dan hopsa plak je hem op je deur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wanneer de accu rechts zit, weet je vrijwel zeker dat het een echte 69’er is. Ook het dashboard van een 69’er is uniek en maar 1 jaar geleverd, van sept 68 tot september 69.
Als het een echte DS is en niet een ID, zou dit het dashboard zijn:
Hier lees je alles over de dashboards en modeljaren:
Voor zover ik op de onduidelijke foto’s kan zien, lijkt het dashboard er echt wel op, behalve dan die hendel van de handbak, die zit er natuurlijk opzij in. In de loop van de week ga ik eens een massa detail-foto’s maken, en zodra hij hier in mijn werkplaats staat, zal veel duidelijk worden. Of juist niet