Totaal aantal Berichten: 21
- C3 PT82 Collection
- Jumper 3.0 Hdi La Strada
JW schreef:
Maar sinds een week of 2 is die mogelijkheid verdwenen, dat geluid komt er gewoon, iedere keer.
Hoe lang en hoe vaak ik ook op die knop drukGroet,
JW
Ik kreeg n.a.v. mijn klacht bij Citroën NL over de snelheden bij de HUD een mail van hen met o.a. de volgende tekst:
We hebben een softwareprobleem in de nieuwste IVI-versie vastgesteld dat de connectiviteit kan beïnvloeden.Zij werken aan een oplossing.
Zij bieden een tijdelijke oplossing aan.
1. Maak een Wi-Fi verbinding met een beschikbaar Wi-Fi netwerk
2. Ga in het IVI-scherm naar instellingen > connectiviteit > Wi-Fi
en schakel Wi-Fi uit.
3. Het systeem schakelt dan automatisch over naar de 4G-mobiele verbinding van de auto.
Na het volgen van deze stappen zou alles weer naar behoren moeten werken.
Ik heb deze stappen verschillende keren gedaan, zonder succes. Ik blijf het probleem houden. Maar ik wilde dit jullie niet onthouden. Misschien werkt het bij jullie wel.
Groet, Wim
Ex: 2CV (1969,1973),Ami8 (1971),Diane (1978),Visa (1982, 1986), Xantia (1988, 1992), C5 (1996,2002, 2005) Jumper (Camper La Strada)(2009), C3 (2012, 2015), Renault Capture II (2021, 2026), C5 Aircross Max (2026…),
From Smilde in the Netherlands
Bij mij is die 4G verbinding met de server altijd aanwezig, en werkend.
Dat kan ik vaststellen omdat de “Connected Services” werken, en daarmee ook TTraffic actief is en de nodige verkeersinformatie doorgeeft.
Oftewel, daaraan kan het niet liggen.
Uitschakelen van WiFi betekent voorts dat je geen kaart-updates meer kunt binnenhalen. Die gaan OTA, als je geparkeerd staat en verbinding hebt via WiFi met een vertrouwd netwerk. Bij mij is dat thuis voor de deur.
Overigens, dat probleem waaraan je refereert via de quote van mijn posting, is wat anders dan het onjuist aangeven van de snelheden.
Maar mijn probleem zou wel kunnen komen door een update van de IVI Firmware. Die gaat OTA via 4G wel direct naar het systeem.
Ik moet eens kijken of ik nog kan achterhalen welke firmware er in zat toen ik de auto kreeg, en dat vergelijken met het huidige versie-nummer.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Even gecheckt….
Ik kon terugvinden dat er in juni versie 1.33.64.05 in zat, dat was ook zo toen ik ‘m in april kreeg.
Op Planète zie ik dat ook anderen in die tijd die versie in hun auto hadden.
Net even gekeken: er zit nu versie 1.33.88.01 in. Er is dus een OTA update geweest.
Wanneer die plaatsgevonden heeft kan ik niet zien, maar wellicht is dat kort geleden gebeurd, en is daarmee verklaard dat ineens die knop om ADAS info uit te schakelen niet meer werkt.
Ik zal eens checken op Planète hoe de ervaringen dáár zijn met dit fenomeen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()