Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de hogedruk stuurbekrachtigingleiding van een C5 3.0 V6 hdi?
De leiding is niet meer origineel leverbaar, er is wel een imitatie op de markt maar die schijnt slecht te passen.
Dus wil ik de koppelingen na laten perssen of nieuwe rubber slangen erop.
Je zal er wel weer slecht bij kunnen dus heeft de originele mijn voorkeur.
Iemand ervaring met deze leiding vervangen?
Groet
Bart Ebben verkoopt namaakleidingen die niet helemaal goed passen.
Maar zijn deze ook niet goed?
Zie ook dit verhaal daarover.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
deze Had ik ook gevonden en is ook namaak en dat is niet erg.
Maar het zal wel weer een feest zijn om overal bij te komen, en er dan achter komen dat de beugeltjes net niet passsen.
Groet.
Gelezen de reacties, lijkt me dit toch het proberen waard.
Beter dan die van B.E., er even van uitgaand dat die hem niet daar vandaan haalt en er intussen ook een stevige marge op zet
Eronder vandaan slopen, en er dan zelf een laten maken, dat lijkt me een nog veel minder aantrekkelijke optie.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dus wil ik de koppelingen na laten perssen of nieuwe rubber slangen erop.
Op de oude stalen leidingen.
Ik zie juist op plaatjes in dat forum verhaal dat het vaak slecht gesteld is met die stalen leidingen.
Die zou ik dan zeker niet opnieuw willen gebruiken…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dat is maar 1 voorbeeld op een forum, om dan vast te stellen het dan vaak slecht gesteld is met het stalen gedeelte van de leiding klopt niet….
Dit lijkt eerder een uitzondering, want ik heb het nooit rot gezien, en ik heb meer dan 1 voorbeeld gezien en gefixt.
@Frans 007, als je de leiding demonteert en ermee naar een hydrauliek boer gaat, dan kunnen ze er nieuwe flexibele stukken (slangen) tussen zetten, met koppelingen, om montage makkelijker te maken. Mochten er echt stukken stalen leiding rot zijn, dat kan er nieuw tussen, tot nu toe 1x nodig gehad, dat was niet dit type slang maar van een Xantia. Monteer de leiding wel dezelfde dag, het flexibele deel en stalen deel is namelijk dezelfde dag nog met wat kracht iets te verdraaien, mocht dat nodig zijn.
Diverse keren heb ik plaatjes gezien van leidingen die te veel geoxideerd waren.
En dan veelal niet op stukken in de buitenlucht, maar juist bij/op plekken waar ze ingeklemd waren. Dan kan er vocht-met-vuil tussen komen, en door de beweging die er altijd een beetje in zit gaat het dan mis.
Aan Frans om te beslissen wat verstandig is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
In het bericht wat je eerder schreef verwijs je naar plaatjes op een Duits forum, dat zijn inderdaad diverse plaatjes, maar nog steeds 1 geval, of zie ik iets over het hoofd?
Net bij een hydrauliek boer geweest 0,0 medewerking.
Toen dacht ik aan een landbouw mechanisatie bedrijf, en ja hoor die kon me helpen echter alleen als de buis maat in hele mm is.
Dus we gaan zo eens kijken of we (ik dus) de leiding kunnen opmeten.
JW heb je voor mij de uit/ inbouw beschrijving?
groet
Meestal niet bij Citroen hele mm, voor een goede hydrauliekboer is dat geen probleem, daar hebben ze hun foefjes voor. Dat ze niet altijd zin hebben om te helpen is herkenbaar, meestal helpt beetje bluffen dat je bij een grote klant van ze werkt, in mijn geval is het geen bluf en springen ze gelijk in de houding
Frans 007 schreef:.....
JW heb je voor mij de uit/ inbouw beschrijving?
groet
Helaas, zoiets is niet te vinden op S.C.
Ik heb wel een paar andere docs gevonden, die kunnen wellicht behulpzaam zijn bij deze klus.
Daarbij ook info over de tijd die zij rekenen voor deze klus: een stevige halve dag.
Desgewenst stuur ik je die.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor












































Totaal aantal Berichten: 25765
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Frans 007 schreef:Net bij een hydrauliek boer geweest 0,0 medewerking.
Toen dacht ik aan een landbouw mechanisatie bedrijf, en ja hoor die kon me helpen echter alleen als de buis maat in hele mm is.
Dus we gaan zo eens kijken of we (ik dus) de leiding kunnen opmeten.
JW heb je voor mij de uit/ inbouw beschrijving?
groet
Ik heb in Huizen (NH) een bedrijf die custom leidingen maakt. Hij heeft o.a. de flexleiding gemaakt tussen de HD regelaar en de pomp. Dat zit perfect.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De leiding is 10 mm, dus dat is mooi mee genomen.
Ik heb ook de hele leiding bekeken van bovenaf en ziet er perfect uit (geen roest).
MAAR er zijn ook snijring koppelingen voor ruim over de 200 bar en daarmee kan ik het lekkende deel repareren.
Hier ga ik me verder in verdiepen.
Groet.
Jw kan je de info sturen naar gr gr gr.
Mooi geen roest, ik ben ze ook nooit met roest tegengekomen, zeldzaam geval van die roestige leiding op Duits forum. Succes met de reparatie, dit gaat helemaal goed komen.
Tegenslag tegenslag!
1 m8 bout is onberijkbaar, dus nu moet het subframe zakken of eronderuit.
Ook al kreeg ik de bout eruit dan heb ik nog geen idee hoe ik de nwe dan moet monteren.
De huidige slangen staan al sinds 2009 zoals ze nu staan de nwe staan recht en moet ik zelf in positie brengen vast houden en dat m8 boutje weer aanbrengen.
En je kan er niet bij.
Iemand ervaring met het achter laten zakken van het subframe X7, 10/15 cm is genoeg denk ik. (Aan de achterkant)
Groet