Totaal aantal Berichten: 12
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Benzine / LPG
Ik rij alweer bijna een jaar met een (doorgaans) hele grote glimlach in mijn C6 (3.0 V6 op LPG). Bijna 20.000 km mee gezweefd, en afgezien van soms rare en kennelijk nodeloze storingsmeldingen heel erg betrouwbaar.
Ik kom eigenlijk nooit een collega-C6 tegen… vandaar dat ik t hier maar vraag:
bij wie van jullie werkt de snelheidsafhankelijke achterspoiler wél? Die van mij doet sinds ik de auto kocht al niet. Bij garage Bart Ebben, waar men gelukkig nog veel over de C6 weet en waar ik erg tevreden over ben, raden ze me af om er werk in te steken. Leuke gadget, maar hoezo.
Benieuwd, ook of het überhaupt merkbaar effect heeft op het rijgedrag.
Frans
Die spoiler weer maken is nogal wat werk, en de onderdelen zijn er niet meer, dus die moet je dan of namaken of van een andere defecte halen.
De mijne staat voorlopig permanent “halfhoog”, want dan staat hij nog recht, dicht staat hij scheef.
Wat merk je ervan ? Bij in Nederland toegelaten snelheden niet echt veel.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 164
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
De mijne doet het gewoon. Vooral in Frankrijk zie je het in de spiegel bewegen. Bij ca. 120 gaat ie helemaal open, bij 65 half. Maar dat heb ik nog niet echt op gelet. Zo af en toe zie je in de achteruitkijk spiegel wat bewegen, maar dan let ik nooit op de snelheid.