Beste Forumleden,
Sinds kort ben ik lid van dit forum, dus ik zal de auto en mijzelf kort voorstellen;
Mijn naam is Edwin en ben, vanwege gezinsuitbreiding en dus veel ruimte nodig, sinds 2017 in het bezit van een Grand Picasso uit 2014. De auto heeft de beruchte 1.6 THP benzinemotor (had ik mij maar beter ingelezen destijds) en heeft inmiddels bijna 190k op de teller staan.
De auto heeft inmiddels wat reparaties achter de rug, zoals het een echte citroen betaamt.
Hierbij een kleine opsomming;
- Kort na aanschaf wilde het raam aan de bestuurderskant niet meer omhoog. Wel veel gekraak: nieuw mechanisme erin.
- gekraak bij de achterophanging. Dit bleek een bekend euvel, niet schadelijk, en hiervoor heeft de garage een soort purschuim ingespoten. gekraak weg.
- Ongeveer drie jaar geleden begon op vakantie bij het wegrijden van de camping de motor te schokken en viel uit. Motorstoringslampje aan etc. Na herstart leek er geen vuiltje aan de lucht. Dit echter nog een keer gehad onderweg. Garage raadde een injectorcleaner aan om in de de brandstof te mengen en vooral 98 te tanken. Dit leek ook tijdelijk te werken.
Probleem bleef met tussenpozen voordoen, maar uiteindelijk begon ik geratel te horen.. Met ca 170k moest de distributieketting worden vernieuwd.
Momenteel wordt ik geplaagd door de P0087 storing, dus ik ben bang dat ik een nieuwe hogedrukbrandstofpomp nodig heb.
Bij deze de vraag of iemand deze al eens zelf heeft gereviseerd. Er is genoeg YT materiaal online, maar tips zijn altijd welkom.
Tevens schijnt de lagedrukpomp een ingebouwd filter te hebben, maar als ik op brandstoffilter zoek op kenteken, maar ook bij de groothandel, dan schijnt er ook een busfiltertje in het systeem te zitten. mogelijk heeft iemand hier ervaring mee bij dit type auto?
Groet!