Weber Carburateurs
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 18 november 2004 08:00 PM

Ik ga het hier ook maar is proberen.
Ik heb op diverse forums geprobeerd een antwoord te krijgen, maar is me nergens gelukt, zelfs op een streetraceforum niet.

Ik heb de volgende vraag:

Is het mogelijk om 40(/45?)mm weber-carbs. te monteren op mijn 1.6tgi mbv inlaatspruitstuk bx-sport???

De garage waar ik mijn auto in onderhoud heb heeft hier geen ervaring mee, maar hij dacht dat ik waarschijnlijk te weinig cilinderinhoud heb om een vacuuum te creeeren in de carbs.

Als het toch mogelijk is, wat is dan het geschatte vermogenwinst???

Ik zelf denk namelijk dat het wel mogelijk is en dat het een vermogenwinst oplevert van 15-20 PK.


Ik heb alleen in het verleden deze reactie gehad:

JAAAAAA LIJKT ME LEUK DIE DUBBELE WEBEBERS KOM EVEN LANGS ALS ZE EROP ZITTEN BEN BENIEUWD HOE JIJ DAT DOET MET JE ONTSTEKING EN BRANDSTOF POMP 1.5 BAR EN JE INJEKTIE COMPUTER Wink

Brandstofpomp moet ik een andere voor installeren, dat is geen moeite.
Ontsteking is een kwestie van opnieuw afstellen (?)
Injectie-computer… ik zou het niet weten. Ik kan heel goed overweg met computers, maar dan moet er wel een 17inch scherm bijzitten met windows/linux software Razz


Ik hoop dat hier wel wat mensen zitten met technische kennis, want ik heb nog steeds geen antwoord, zelfs niet eens een beetje.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 19 november 2004 12:54 AM
  [ # 1 ]

Ik denk inderdaad dat vermogenswinst makkelijker is door een motronic systeem in te bouwen van een GTi of Volcane….

Verder: De XU motor is geleverd geweest voor de injectietijd. Wat daarna vaak gebeurde is dat de motor werd omgebouwd naar injectie toe…
Mijn eerste gedachte is om te kijken of je een omschrijving kan vinden hoe dit is gedaan, en dan andersom zeg maar….

Een ander probleem dat me zo maar te binnen schiet is dat het naar mijn idee heel lastig gaat worden om nog door de APK te komen… Citroen is niet voor niets overgestapt op injectiesystemen: dit was voor de emissie eisen..

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 19 november 2004 01:14 AM
  [ # 2 ]

Ik heb vandaag eindelijk iemand gesproken die echt verstand had van citroƫnmotoren (chef werkplaats).
Hij heeft mij op een ander idee gebracht…
Multipoint injection van een 1.6tri (model 2)
Een BX zonder katalysator is geen probleem voor de APK. Hij haalt de test ruimschoots.

Weber-carbs. was trouwens wel heel goed moeilijk.
Het principe is heel makkelijk, meer zuurstof, meer mengsel.
Is alleen een hele klus omdat je de computer moet vervangen, andere brandstofpomp, afstellen etc. etc.
Het levert wel een hoop koppel op en ook nog wel wat PK’s.

Profiel  
 
Bing17
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 05 maart 2005 12:46 PM
  [ # 3 ]

volgens mij is het wel mogelijk om die webers erop te zetten.ik heb zon visa 14s gehad,en daar lag gewoon zon bx 1,4 motor in en daar zat standaard een dubbele carburateur op,dan kan zon dubbele weber ook wel denk ik.alleen afstellen zal wel probleem worden.die visa deed al gauw iets van 170,180.top is niet zo heel hoog maar het is wel net zon pijl uit een boog.heb regelmatig sprintjes gedaan met wat nieuwere auto’s, en hij bleef vaak in de buurt of er zelfs voor.heb er een keer een astra tdi ozoiets mee uitgetrokken.

beter langharig als kortzichtig

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 05 maart 2005 04:29 PM
  [ # 4 ]

Zoooo!!! Haal ff een oude topic omhoog Laughing
De BX ligt inmiddels alweer een tijdje met een tuintje op z’n buik Wink
45mm webers passen wel op mijn 1.9 maar heeft geen zin. Aangezien de inlaatpoorten van het blok ofzo maar iets van 40mm zijn is mij verteld.


Topic kan dus wel op slot.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 05 maart 2005 04:31 PM
  [ # 5 ]

haha, bij deze!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook