2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
ontwasemen voorruit
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 24 november 2005 12:14 AM
  [ # 16 ]

over het schoonmaken van de ruiten:
ik heb een aantal maanden geleden stickers van de achterrruit verwijderd met wasbenzine, en die plek beslaat eigenlijk nooit, ik ga binnenkort eens de hele achterruit onder handen nemen en 1 zijkant. ik hou jullie op de hoogte.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 24 november 2005 01:22 AM
  [ # 17 ]

is dat wel goed voor de achterruitverwarming?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 24 november 2005 01:26 AM
  [ # 18 ]
voge schreef:

is dat wel goed voor de achterruitverwarming?

stickers op de buitenzijde, achterruitverwarming aan de binnenzijde.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 24 november 2005 10:34 PM
  [ # 19 ]
NoisemakeR schreef:

Jah daar zat ik ook al aan te denken om een straalkacheltje in me auto te zetten voordat ik naar het werk toe ga!
Lijkt me best handig! Dan heb ik veel minder te krabben, en het is alvast lekker warm. En de ruiten beslaan dan idd niet meer!

Mvg Joost

Webasto maakt standverwarmingen voor inbouw achteraf, waarmee het interieur wordt opgewarmd op dezelfde manier als tijdens het rijden (met lucht die door het warme koelmiddel van de motor wordt opgewarmd). Deze systemen gebruiken niet de batterij van de auto, maar werken gewoon op dezelfde brandstof als de motor. Voordeel van zo’n systeem is dat niet alleen het interieur wordt opgewarmd, maar dat ook de motor al een beetje op temperatuur wordt gebracht.

Sorry, een beetje Surprisedfftopic maar aangezien er in dit draadje al over gesproken werd vond ik dit toch het vermelden waard.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 november 2005 11:02 PM
  [ # 20 ]

die kleine 12 volts spiraal kachels (werden verkocht als optioneel achterruit ontdooiers) zijn stroomvreters die weinig resultaat geven.

12 haardrogers zijn nutteloos , wederom veel verbruik en weinig opbrengst.

enigste nuttige optie voor een kachel in je auto die ook echt werkt is een eberspacher of een webasto.

ze zijn gebruikt te koop vanaf ongeveer 200 euro, nieuwe zijn er al vanaf 450, a 500 euro.(denk aan boten campers en heel vaak in vrachtauto’s.dwz mischien op de sloop)

een 220 V straalkachel moet minimaal een uur aanstaan in een bevroren auto en een -2 graden buitenlucht.

probeer het zelf maar, neem je straalkachel of haardroger en ga er mee naar buiten als het ongeveer 0 graden is, zet hem op de hoogste stand, en meet de verwamde lucht .
die nauwelijks hoger dan +5 a 8 graden.
in je auto heeft hij dus echt wel tijd nodig om de lucht en het interieur op ongeveer + 10 te krijgen.

nutteloze energie en geld verkwisting dus.

dan is er de truuk van een flinterdun laagje zeep op je ruit, leuk werkt ook wel, maar bij laagstaande zon, of snacht’s met een verblindende tegenligger zie je geen fluit meer.

en als je die ruit dan poetst word het alleen maar erger.

wat ik doe?

ik rijd, of draai mn motor warm, althans, zo warm dat de ruit begint te ontwasemen.
dan neem ik een katoenen doek (theedoek bij voorkeur) en poets daarmee de ruit. een oud T shirt wil ook.

ruit schoon, condens pleite , en hopla klaar.

die tip dus van schone ruiten helpt .

harde winter en bevroren ruiten wat nu.

neem wat KOUD water (anders klapt je ruit !!!) en doe er een scheutje brandspiritus bij.
giet dit over de ruit, en ga dan pas krabben of poetsen.

ikzelf bescherm mn slotenwerk en deurrubbers met vaseline , en giet dus vlot 25 liter water over de ruiten.
dit alleen als er dikke bevroren ijs ofso opzit.omstandigheden - 10 en hoger dus.

als je veel condens in je binnenruimte hebt, zet dan zo’n vochtslurper in je auto, comisch genoeg zijn je ruiten dan niet beslagen aan de binnenkant.

vervang s’winters de vloermatten door rubbermatten,die houden geen vocht vast dat je elke x met natte schoenen naar binnen haald.

laat geen natte jassen ed in je auto liggen evenals natte paraplu’s

affijn, veel plezier deze winter, als je meer tips en ideen wilt verwijs ik je naar de komende meeting A,S zaterdag in Nijnsel Sint Oedenrode.

greets wupke:die wel eens vastgevroren is geweest in Noorwegen.
Wink

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 02 december 2005 12:11 AM
  [ # 21 ]
voge schreef:

is dat wel goed voor de achterruitverwarming?

nou, de sticker zat op de binnenzijde, maar bij mijn weten tast wasbenzine geen metalen of lak aan, het ontvet de boel en verwijdert allerlei troepies.

als ik het mis heb, dan komt er wel een reaktie hier op. zelf heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad met metaal, lak of kunststoffen.

en even de rest van de update.
ik heb dit weekend flink gepoetst en gereinigd, en dat scheelt al een heleboel.
verder had ik ook last van beslaande ruiten, zoveel dat ik dacht dat ik een lekke kachelradiator had, maar een paar dagen geleden hoorde ik een luide plop toen ik de recirculatieklep open zette, en toen was alles opeens weer helder.
ik heb blijkbaar dus tijden met een dichte klep gereden, en dan kan je ontwasemen wat je wilt, maar het vocht verdwijnt gewoon niet.
helder zicht alom dus weer! scheelt weer en boel gedoe, omdat je voor een wissel van de radiator ook de airco moet afkoppelen..

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 14 december 2005 12:17 AM
  [ # 22 ]

Hmm, wat ik eigenlijk zou willen is een voorruit verwarming al la de achterruit….

Is nl. niks mis mee….
Behalve dan die draden in je gezichtsveld, dat gaat dus niet.

Het schijnt dat ahum, kuch, schraap, mercedes modellen heeft waarbij er een soortgelijke verwarming in de vorruit zit, maar dan met goud ofzo. Daardoor zijn de lijntjes blijkbaar zo dun dat je ze niet ziet.


Ik vraag me af:  alleen langs de boven, onder en zijkanten van de voorruit. Zou dat niet het gewenste effect geven, al duurt het misschien iets langer ?  Warmte ovedracht d.m.v. concact met het te verwarmen vorwerp gaat immers het snelste ?

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 15 december 2005 12:53 AM
  [ # 23 ]

Ik dacht dat het Ford was die zo’n soort voorruitontdooiing had.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 december 2005 10:59 AM
  [ # 24 ]

ik moet zeggen die snelle voorruit ontwasseming van mijn C5 werkt ook wel prettig.

Profiel  
 
Ouweneus63
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-10-2005

- ID/DS DS 20 hydr. Pallas
- Xantia V6 Activa
- C8 2.2 16v Ligne Ambiance 7 L
Gepost: 12 januari 2006 11:39 PM
  [ # 25 ]

Maar even terug naar het probleem: Kachel hoo -. NOG MEER VOCHT OP DE RUIT.
Dat zou kunnen duiden op een lekke kachelradiateur. Komt bij xantia’s vaker voor (ik heb er nu 2 met dat probleem). Vervangen schijnt nogal arbeidsintensief te zijn om dat te verhelpen (vervangen).

Meer mensen met zulke ervaringen?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook