Mijn BX is totall loss…door een stoeprand
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 20 november 2004 09:56 PM

ik heb ook weer wat….
ik reed afgelopen donderdag avond met lekker regenachtig weer richting huis…...om mijn gemakje, 55 km/hr. denk dat er net een stuk was dat aan het opvriezen was precies in die bocht.
maar ja, dan schuift opeens de achterkant finaal weg in een bocht. ik sturen en tot 2 keer toe de auto recht gekregen….de 3de keer was het de stoep die niet mee wou werken en mijn voor velg een deuk bezorgde.
Achter is het helaas minder goed afgelopen…..het hele chassis achter is hoogst waarschijnlijk krom, remschijven gebroken, remklauwen naar hun grootje, heel me velg naar de klote (een kwart stuk is er uitgeslagen), mijn achter brug is krom, leidingen zijn lek en wat zo snel nog meer weet ik nog niet.
ben nu nog aan het kijken en uitrekenen wat het zou gaan kosten en wat er allemaal nodig is.
De blauwe bx gaat waarschijnlijk (wel helemaal kaal natuurlijk) naar de sloop Crying or Very sad  Crying or Very sad 
Zolang rij ik met mijn rode bx, en zet ik alles over van mijn blauwe.

Mocht mijn blauwe naar de sloop gaan (ik hoop echt van niet) dan zal ik voortaan met de rode bx rijden. kans is wel groot dat ik die een ander kleurtje geef.

kwam met de schrik vrij en heb gelukkig net geen boom geraakt en ook geen auto’s die daar reden op dat moment.

baal als een stekker en moet kijken hoe ik het ga oplossen nu. want het is een hele grote kosten post… 

morgen als het licht is zal ik foto’s maken…....heb ik weer…wat een pech

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 20 november 2004 10:39 PM
  [ # 1 ]

das jammer

van zo een mooie bx…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 november 2004 10:42 PM
  [ # 2 ]

Balen zeg! Neutral Gelukkig heb jezelf niks.
Suk6 met de ombouw.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 20 november 2004 11:03 PM
  [ # 3 ]

aah zonde zeg. is dat de bx van je avatar????
dooood zonde Crying or Very sad

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 20 november 2004 11:58 PM
  [ # 4 ]

Jah idd dat is egt kut.
Succes ermee!

Mvg Joost

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 21 november 2004 12:38 AM
  [ # 5 ]

Als ik dat zo lees, heb je een aardige zwieper gemaakt!  Shocked
Gelukkig dat je zelf niks hebt en sterkte bij het verwerkingsproces Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 november 2004 01:48 AM
  [ # 6 ]

Gebeurde het zo snel dat je niet vaart kon minderen ?

Anyway, veel sterkte ! Ik vindt het lullig voor je, ik herken je verhaal een beetje.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 november 2004 02:17 AM
  [ # 7 ]

Re: Mijn BX is totall loss…door een stoeprand

Vortex schreef:

Mocht mijn blauwe naar de sloop gaan (ik hoop echt van niet) dan zal ik

Rot voor je zeg. Subframe is wel te vervangen (het zijn maar 6 boutjes) maar kokerschade is een stuk klieriger.

Ik zag op je cardomain pagina dat je op Goodyear Eagles reed/rijdt? Ik had die tot voor een week voor liggen (185ers) maar bij koud weer lijken die dingen wel alle grip te verliezen, terwijl ze in de warmere maanden het contact met de weg niet kwijt konden raken zelfs als het flink nat was.
Onder meer om die reden heb ik ze net omgewisseld door “wat simpelers”, een setje 165ers.

Wat ik me dus afvraag, het zal toch niet zo zijn dat jouw ongeluk bewijst dat deze banden echt niet geschikt zijn voor koud weer? Ik had er de laatste weken dus ook een paar enge glijpartijen mee gehad waar ik anders nóóit in de problemen kwam. En versleten zijn ze nog allerminst.
Maf toch?

Karel

edit by: rocco, quote gefixt!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 november 2004 02:59 PM
  [ # 8 ]

Re: Mijn BX is totall loss…door een stoeprand

vortex schreef:

ik heb ook weer wat….
ik reed afgelopen donderdag avond met lekker regenachtig weer richting huis…...om mijn gemakje, 55 km/hr. denk dat er net een stuk was dat aan het opvriezen was precies in die bocht.
maar ja, dan schuift opeens de achterkant finaal weg in een bocht. ik sturen en tot 2 keer toe de auto recht gekregen….de 3de keer was het de stoep die niet mee wou werken en mijn voor velg een deuk bezorgde.
Achter is het helaas minder goed afgelopen…..het hele chassis achter is hoogst waarschijnlijk krom, remschijven gebroken, remklauwen naar hun grootje, heel me velg naar de klote (een kwart stuk is er uitgeslagen), mijn achter brug is krom, leidingen zijn lek en wat zo snel nog meer weet ik nog niet.
ben nu nog aan het kijken en uitrekenen wat het zou gaan kosten en wat er allemaal nodig is.
De blauwe bx gaat waarschijnlijk (wel helemaal kaal natuurlijk) naar de sloop Crying or Very sad  Crying or Very sad 
Zolang rij ik met mijn rode bx, en zet ik alles over van mijn blauwe.

Mocht mijn blauwe naar de sloop gaan (ik hoop echt van niet) dan zal ik voortaan met de rode bx rijden. kans is wel groot dat ik die een ander kleurtje geef.

kwam met de schrik vrij en heb gelukkig net geen boom geraakt en ook geen auto’s die daar reden op dat moment.

baal als een stekker en moet kijken hoe ik het ga oplossen nu. want het is een hele grote kosten post… 

morgen als het licht is zal ik foto’s maken…....heb ik weer…wat een pech

Dat moet een flinke schuifpartij zijn geweest dan…
Sterkte iig…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 22 november 2004 11:38 AM
  [ # 9 ]

Behoorlijk kut zeg Sad zonde van zo’n gti Crying or Very sad mij is bekend dat die good year banden idd grip verliezen, wat erg gevaarlijk is…. Sad

Ik ga dan ook een stel banden met V profiel aanschaffen, die erg veel grip hebben… kost wel ffe wat, maar t moet veilig zijn !

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 23 november 2004 04:39 PM
  [ # 10 ]
banshee777 schreef:

Misschien een beetje te ver off-topic, maar nu we het toch over winterbanden hebben, is dat sowieso verstandig? Kost wel weer een hele smak poen natuurlijk.

Tja, is inderdaad wat off-topic, en zijn ook wel eerder posts van geweest, maar daar doe ik nooit moeilijk over… Ik gebruik zelf winterbanden sinds ik mijn mijn GTI destijds ook in een glibberpartij terechtkwam. Was tijdens een onverwachtse sneeuwstorm in Sauerland (Dld). Schade was niet noemenswaardig, maar ik ben er toen wel van geschrokken. Echt, het scheelt enorm met winterbanden! Maar blijven natuurlijk grenzen, voorzichtig rijden onder dit soort omstandigheden blijft het devies.

@ Vortex: gecondoleerd man! Echt triest..  Crying or Very sad , zeker omdat het zo’n mooi onderhouden exemplaar is. Heel veel sterkte!!  Wink

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 23 november 2004 10:30 PM
  [ # 11 ]

de good year eagle’s had ik voor onder mijn auto, en zelfs met dit weer was de grip gewoon fantastisch. het waren de laatse nieuwe type….
achter moest ik nog 2 banden halen van good year. vanwege het geld, kon ik er geen 4 tegelijk onder leggen. dan ben je gelijk 1000 € kwijt.

maar goed, de achterkant van de auto gleed dus ineens weg, en niet de voorkant. ik draaide ineens in het rond, en omdat de straat niet al te breed was zit je snel op een stoep…...
ik reed tussen de 50 en 60 km/hr, en als je dan in het rond gaat en met alles remt en noem maar op, maar je glijd net zo hard door, dan kun je verder ook niets doen.
ik denk ook dat het het wegdek was gaan opvriezen op dat stuk…..want van een paar bladeren kan het niet.

iig, ik voel me nog steeds klote, en ben nog met een oplossing bezig…..ik hou jullie op de hoogte.

hier nog wat foto’s van hoe het er nu uitziet Crying or Very sad



zo hoort het wiel in de wiel kast te staan…..zie het verschil

Edit By Lelijke Eend: foto gefixt

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 24 november 2004 10:47 AM
  [ # 12 ]

Echt zonde man !!!!! ziet er slecht uit Sad

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook