XM brandstofverbruik uit eerste hand
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 21 november 2004 04:22 PM

Wat is nu verbruik van de verschillende motoren, en dan uit eerste hand? Is het echt mogelijk om met een V6 1 op 12 te rijden op de snelweg en met een 2.0 16v 1 op 15? En de 2.0 injectie? Fabrieksopgaven zijn altijd wel leuk maar in het echt pakt het altijd anders uit Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 21 november 2004 05:14 PM
  [ # 1 ]

Re: XM brandstofverbruik uit eerste hand

De verbruikscijfers bij 90 en 120 km/h constant zijn alleen ter lering ende vermaeck, maar dienen verder weinig nut. Niemand, maar dan ook niemand, rijdt over zulke afstanden constant 120 km/h dat die cijfers gemiddeld over een hele tank te halen zijn. Als je een boordcomputer hebt dan zal die echter vast wel dat verbruik bij die snelheid aangeven. Een VW passat diesel rijdt (eigen ervaring) ook bijna 1 : 25 als je constant 80 rijdt.

De waardes die bij gecombineerd verbruik staan zijn een goede indicatie. De een zal het niet halen vanwege zijn rijstijl (flink doorrijden en goed op toeren houden) de ander zal er geen problemen mee hebben (vroeg gas los laten en vroeg schakelen). Dan zie ik 1:10,4 voor de 2.0 16V en 1:9,6 voor de V6. Moet te doen zijn.

Edit By Lelijke Eend: smilies stil gemaakt

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 november 2004 05:45 PM
  [ # 2 ]

Ik kan alleen commentaar geven op gas. 1 op 8.5 is dan haalbaar, ik rijd meestal veel stad, en houd van optrekken, dan zit ik meestal tussen de 1 op 6.5 en 1 op 7.5 gas. Van de zomer van een naar zuidfrankrijk autoroute teller tussen de 140 en 170 (da’s ongeveer 130 tot 160 echt) rijdt ie ongeveer 1 op 7.5-7.8 (weer gas dus)... dat zou moeten betekenen dat 1 op 10.5 ofzo op bezine moet kunnen maar mijn benzine systeem is nog een beetje een zooitje, dus ik zat bij laatste telling op iets van i op 5.5, maar dat is niet normaal. Ik heb van wat jongens van XMNL wat excel sheets gekregen en die halen wel degelijk 1 op 11 gemiddeld met hu benzine PRV 12v’s met veel snelweg (wel stevig doorrijden 130-140). Maar, met veel korte stukken is 1 op 6 ook niet onmogelijk.

[edit]
Oh ja, en mijn verbruikscomputer doet het niet, dus dit is adh van de km/teller en tanken uitrekenen.
[/edit/

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 22 november 2004 04:52 PM
  [ # 3 ]

In stadsverkeer haalt mijn 3.0V6 1 op 7, record op de autoweg constant 120 (cruisecontrol) gaf de boordcomputer 1 op 13 Exclamation  Maar ja effe “stressend” (snel optrekken en laat remmen voor het volgende stoplicht) door de stad resulteerd al héél snel in 1 op 5~6 Crying or Very sad

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 november 2004 05:20 PM
  [ # 4 ]

Brandstofverbruik, who cares! als ie maar rijdt!
Als de tank bijna leeg is gewoon vullen en weer lekker :fijnsturen


(ieksEmmu doet ongeveer 1:10)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 november 2004 06:22 PM
  [ # 5 ]

IeksEmmu heeft duidelijk liggende gelden Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 22 november 2004 06:38 PM
  [ # 6 ]

Nou wegenbelasting voor een NonG3 XM v6 op LPG zal ook wel redelijk in de papieren lopen dacht ik zo?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 november 2004 06:53 PM
  [ # 7 ]

met de groene V6 met handbak die ik hiervoor had, haalde ik gemiddeld 1 op 10, ‘s zomers op lange ritten 1 op 11, in de wintermaanden rond de 1 op 9.
Met de automaat heb ik nog niet meer dan 1 op 9,6 gehaald, maar ik heb eigenlijk nog geen lange ritten met dat ding gemaakt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook