aanjager
f.groeneveld
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 22-11-2004

Gepost: 24 november 2004 12:12 AM

Ter lering ende vermaak:

Misschien dat ik ‘t hier al eens verteld heb, maar mijn BX Progress begon ineens ontzettend olie te lekken en verbruiken. Dus gingen we eventjes klepseals vervangen en keerringen en koppakking vervangen…
Zo gezegd zo gedaan! Eerst maar de kop eraf… hm bouten zitten fijn vast. Meer kracht dan maar… krak! krak! twee kopbouten gebroken.

Nou oke, heel het blok eruit en reviseren die boel… gebroken bouten wilden het liefst in het blok blijven zitten, hebben we uit moeten laten boren. Fijn is dat zeg…

Nouja, een week of 4 later hangt het blok weer op z’n plek en zijn de klepseals, alle keerringen, koppeling, d-riem, koppakking, olie, koelvloeistof en bakolie vervangen. Motortje startte zomaar ineens, liep als een zonnetje. Enige puntje was een soort huilend geluid. Na overleg met de BX-goeroe M.Postma (;)) besloten de spanrol van de d-riem losser te zetten. Weg geluid!

De groene Progress heb ik voor een vriendenprijsje aan m’n broer verkocht.. zijn eerste auto was dus tevens mijn eerste auto Smile Motortje loopt beter dan ie ooit gedaan heeft, waarschijnlijk met een lager verbruik. Koppelen en schakelen gaat lichter dan ooit tevoren, ik heb iemand erg blij gemaakt met een BX!

Hieronder nog een fotoverslag van de hele operatie, ‘t heeft een week of 5 geduurd maar uiteindelijk zitten alle slangen en stekkertjes weer op hun plek!














06-50556208
aanjager xantia td ‘93 met NIEUWE koolborstels.
200 euro, iemand interesse ?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook