Spannend ritje naar de sloop met GSA
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 03 oktober 2003 02:41 PM

Toen ik mijn huidige vrouw leerde kennen woonde en werkte ik in Vaassen, zo’n 80 km. van Hengelo. Regelmatig dus heen en weer met de motor en dat was in de winter niet echt een pretje. Ik deed de motor weg en kocht een GSA, een oud barrel, net goed genoeg om de apk te overleven. Na een tijd gingen we samenwonen en om de kosten te drukken moest er dus een dieseltje komen. Ik had de droom nog om de GSA op te knappen dus die ging in een garagebox. Maar ja een stilstaande auto kost in Nederland ook geld dus moest ie maar weg. Bleek dat er ook nog een veerbol lekte. Bij een Citroënliefhebber heb ik nog gevraagd of hij iemand wist die interesse had, ik hoefde er niets voor te hebben. Niemand dus. Kortom breng maar naar de sloop. Van de garage reed ik nog even langs huis om de fiets er in te gooien. Klep niet vastgemaakt die bleef toch altijd liggen. Deze keer dus niet! Toen ik stopte voor een verkeerslicht kwam de klep omhoog. En dan staat er natuurlijk politie. Een motoragent op een off-the-road, en ja hoor hij volgde mij. Inmiddels had ik bijna geen LHM meer, ergo geen vering,geen remmen (nauwlijks). Ik moest remmen met de handrem en de voet op het pedaal voor de remlichten (natuurlijk reed ik rustig en nam ruim afstand!). Toen ik linksaf moest zag ik dat de agent mij iid volgde. Ik bedacht me geen seconde en draaide de uitrit van de Citroëngarage op, die gelukkig op de hoek van die straat lag. De agent reed door en dacht natuurlijk dat ik de auto ter reparatie naar de dealer bracht. Ik dach’ het nie… Bij de dealer maar ff een litertje LHM er ingeknikkerd. Kon ik weer 5 km. verder. Gelukkig kon ik de sloperij verder via binnenweggetjes bereiken en was dat het einde van mijn GSA-tijdperk.

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook